L’FCRi inicia un programa de Matching per connectar empreses i inversors amb grups de recerca

L’FCRi inicia un programa de <em>Matching</em> per connectar empreses i inversors amb grups de recerca

Aquest programa pilot està actuant als sectors alimentari, del plàstic, tèxtil, de diagnosi mèdica i de tecnologies de les joguines i vol captar finançament privat per projectes de recerca amb projecció de mercat.

Barcelona, 29 de juliol de 2013

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) ha iniciat un programa pilot de Matching (connexió, conjunció d’interessos) Ciència – Empresa amb l’objectiu de connectar empreses tractores, inversors i distribuïdors amb científics, tecnòlegs i emprenedors i captar fons de finançament privats per a projectes de recerca d’universitats o centres que poden resoldre necessitats productives concretes de la  indústria catalana.

D’una banda, el programa cerca empreses amb necessitats tecnològiques i les posa en contacte amb grups de recerca que els poden resoldre i, de l’altra, identifica grups de recerca amb determinades solucions tecnològiques i els connecta amb empreses que les demanden. S’aposta, en definitiva, per reunir en directe ciència i inversors escoltant prèviament les necessitats de cada part, creuant-les mitjançant un equip de l’FCRi que analitza i determina comptabilitats entre ambdues parts.

En un mes d’activitats, s’han realitzat contactes a dues bandes entre empreses i grups de recerca de cinc sectors industrials: alimentari, del plàstic, tèxtil, de diagnosi mèdica i de tecnologies de les joguines. El Programa de Matching Ciència – Empresa  s’insereix en els objectius de l’FCRi de fomentar la vocació innovadora en el món empresarial i col·laborar en la creació d’un ecosistema d’innovació entre agents públics i privats.