L’experiència de Jorge Wagensberg, la matemàgia, l’òptica i la física, protagonistes de les properes sessions del programa Ciència i Aula

Barcelona, 18 de setembre de 2013

La xerrada Els estímuls en l'educació, a càrrec de Jorge Wagensberg, director científic de la Fundació "la Caixa" (dijous 3 d’octubre, 18.00 h, FCRi, Passeig de Lluís Companys, 23, Barcelona) reobrirà després del parèntesi estiuenc el Programa Ciència i Aula de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació. Aquest programa, iniciat el proppassat gener i destinat als docents, té com a objectiu reforçar les vocacions cientificotècniques des dels nivells educatius de Primària i Secundària.

Ciència i Aula oferirà tres tallers pràctics per al professorat. El primer, el 31 d’octubre, es dedicarà a la matemàgia, l’ús pedagògic i divulgatiu de la combinació entre màgia i matemàtiques. Serà impartit per Fernando Blasco, professor de Matemàtica Aplicada de la Universitat Politècnica de Madrid (UPM), i Miquel Duran, catedràtic de Química Física a la Universitat de Girona (UdG).

Posteriorment, el 21 de novembre, se celebrarà un taller d’òptica, protagonitzat per Salvador Bosch, professor de Física Aplicada i Òptica de la Universitat de Barcelona (UB). El primer any de vida del programa es clourà, el 5 de desembre, amb un taller dedicat a la física, a càrrec de Jordi Mazón, professor de Física Aplicada de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

Contacte:david.segarra@fundaciorecerca.cat