Estrenada la sèrie d’animació sobre ciència i tecnologia Noa & Max, amb assessorament científic de l’FCRi

Barcelona, 14 d'octubre de 2013

"Noa & Max. Atrapats a Electrònia" es va estrenar el passat 10 d'octubre al CaixaForum de Madrid. Es tracta de la primera sèrie d'animació a l’Estat sobre ciència i tecnologia per a joves de 10 a 14 anys i sorgeix com  a fruit d'una iniciativa conjunta de l'empresa everis i la Universitat Pompeu Fabra, amb finançament de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECYT). La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) ha contribuït al projecte proporcionant assessorament científic sobre els seus continguts i concepció.

La sèrie té com a objectiu fomentar les vocacions científiques i tecnològiques i el talent innovador, i ofereix d’entrada quatre capítols de tres minuts de durada que es poden veure per Internet. El seu contingut explica la història de dos germans que queden atrapats en un videojoc anomenat Electrònia,  indret on viu el malvat dictador Lord Tek. Per aconseguir sortir i tornar a casa seva, hauran de recórrer a tots els coneixements científics i tecnològics de què disposen.

La seva estrena va acompanyada d’un concurs adreçat a les escoles a nivell estatal en què els alumnes podran crear l'últim capítol de la sèrie i ajudar a la Noa i al Max a recuperar la llum d'Electrònia després que el malvat Lord Tek l'hagi deixat a les fosques. Els alumnes hauran de gravar en grups de 3 a 6 participants i enviar un vídeo o animació de 3 minuts amb la solució al repte, que es pot realitzar en qualsevol de les llengües oficials de l’Estat o en anglès (bases del concurs disponibles a www.noamax.tv).

Els quatre episodis estan disponibles a Internet, en català i castellà, a les següents adreces:

Català:

Castellà: