L’FCRi presenta al CAPCIT un informe sobre l’educació cientificotècnica dels infants i els joves catalans

Barcelona, 11 de novembre de 2013

El passat dilluns 4 de novembre, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) va presentar en el si del Consell Assessor del Parlament sobre Ciència i Tecnologia (CAPCIT) l’informe L’educació cientificotècnica dels infants i els joves. Realitzat en coautoria amb el Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM-UAB), el treball mostra una perspectiva complerta sobre el marc i les necessitats de l’educació científica dels infants al país, establint recomanacions per a millorar-la en un context de formació de nous treballadors altament qualificats.

L’estudi mostra com la quantitat i la qualitat dels futurs treballadors altament qualificats resulta clau pel nostre devenir econòmic. Aconseguir que la societat catalana compti amb els coneixements cientificotècnics necessaris i assegurar mesures efectives per a millorar-ne l’ensenyament als centres educatius resulta, com destaca el text, un factor essencial per al futur i la competitivitat internacional del nostre país.

El CAPCIT és l'encarregat de coordinar tota la informació i l'assessorament en matèria científica i tecnològica que necessita el Parlament de Catalunya. Es tracta d’un òrgan mixt, amb presència de diputats i de membres en representació d'entitats relacionades amb la ciència i la tecnologia (entre d’altres, l’FCRi, l'Institut d'Estudis Catalans, les universitats catalanes i el Consell Català de la Comunicació Científica-C4).