Connectar la recerca pública i la indústria per millorar la competitivitat de les empreses de Catalunya

La Fundació Catalana per la Recerca i la Innovació i Foment del Treball reforcen la seva aliança per fer de la innovació motor de progrés empresarial.

Barcelona, 23 de gener de 2014

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i Foment del Treball han reforçat els seus vincles de col•laboració per millorar la competitivitat de les empreses de Catalunya mitjançant la recerca i la innovació. El treball conjunt que desenvoluparan ambdues entitats pretén incrementar la transferència de coneixement des de l’entorn públic de recerca cap a la indústria i, alhora, connectar els recursos privats amb la xarxa de ciència pública. El president del patronat de l' FCRi, Antoni Esteve, i el president de Foment, Joaquim Gay de Montellà, han rubricat l’acord que ha de contribuir a millorar la interconnexió entre la recerca pública i l’empresa privada. La relació entre l'FCRi i Foment respon també a la necessitat d’enfortir la connexió R+D/Indústria, un factor clau subratllat per les entitats del Pacte per a la Indústria de Catalunya, entre les quals es troba Foment.

L'FCRi i Foment del Treball treballaran conjuntament per connectar grups de recerca del sistema públic de ciència amb empreses del teixit industrial de Catalunya. A través del programa Equips d’Innovació que impulsa l'FCRi, es pretén crear equips mixtos entre centres de recerca i empreses per incrementar el nombre de projectes de col•laboració publicoprivada a Catalunya. De la mateixa manera, el projecte Matching Empresa-Ciència treballarà per trobar noves estratègies per encaixar les necessitats tecnològiques del sector empresarial privat amb coneixements, infraestructures i resultats de recerca assolits pel sector públic.

En breu, l'FCRi i Foment del Treball coeditaran material didàctic en forma de llibre que, com a eina de suport dels programes Equips d’Innovació i Matching Empresa-Ciència, s’adreçarà als científics de l’àmbit de la recerca pública per familiaritzar-los amb conceptes propis del món industrial empresarial i afavorir la millora de la percepció de la indústria entre el sector acadèmic.