L’FCRi connecta centres de recerca i teixit empresarial amb la iniciativa “Cafè amb la Recerca”

Aquesta iniciativa vol esdevenir un punt de trobada informal entre entitats de recerca, empreses i inversors, per trobar possibles vies de col·laboració.

Barcelona, 14 de maig de 2014

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) inicia, dins del seu Programa Ciència – Empresa, un nou format de punt de trobada entre centres de recerca catalans, empreses i inversors denominat “Cafè amb la recerca”. Plantejat com un marc de diàleg informal i molt proper entre entitats de recerca i teixit empresarial, la primera trobada del cicle posarà el contacte l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona), i l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC), amb les empreses AXA, Reig-Jofre, Nature Bisse, Semillas Fitó, Damm, Lipotec, Lucta i AB Médica Grup, dijous 15 de maig (16.30 h, IBEC, Edifici Torres, c/ Baldiri i Reixach, 4-8. Torre 1, planta 11, Sala Baobab, Barcelona).

Joan J. Guinovart, director de l’IRB Barcelona, i Josep Samitier, director de l’IBEC, presentaran les línies de recerca en curs o consolidades dels centres respectius davant els directius de les vuit companyies emprant un format distès i proper. L’objectiu és assenyalar possibles punts d’interès entre aquestes investigacions i els objectius de les empreses, per iniciar vies de col·laboració. La sessió serà introduïda per Enric Claverol, director general de l’FCRi. L’FCRi organitza les sessions en funció de la seva missió fundacional d’establir ponts de connexió entre recerca i teixit industrial.

Les reunions del “Cafè amb la Recerca”, de caràcter tancat, tenen una durada de dues hores. La primera es destina a l’exposició dels centres de recerca convidats a cada sessió. A la segona hora, s’estableix una tertúlia per trobar interessos comuns amb les empreses assistents. En dates posteriors a la trobada, els participants rebran un informe amb els temes més rellevants exposats i sorgits durant la sessió.

El Programa Ciència – Empresa de l’FCRi cerca alinear reptes d’innovació d’empreses del sector productiu amb els científics, tecnòlegs i emprenedors que disposin de les millors capacitats per resoldre’ls. Al mateix temps, el programa aspira a captar fons de finançament privats per a projectes de recerca d’universitats o centres que poden resoldre necessitats productives concretes de la indústria catalana.