Presentades les noves edicions dels programes BioEmprenedorXXI i EcoEmprenedorXXI amb la col·laboració de l’FCRI

Barcelona, 4 de juny de 2014

El passat 27 de maig es van presentar les noves edicions dels programes BioEmprenedorXXI i EcoEmprenedorXXI, adreçats a emprenedors amb projectes de negoci en l’àmbit de les ciències de la vida i les tecnologies netes, respectivament, i que enguany comptem amb la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) com una de les seves entitats col·laboradores. Ambdues iniciatives són impulsades per Barcelona Activa, “la Caixa”, Biocat i KIC InnoEnergy.

L’objectiu d’aquests programes és donar suport a la creació d’empreses innovadores en sectors estratègics i amb potencial de creixement. A més, es pretén també traslladar al mercat la investigació que es desenvolupa a les universitats i centres de recerca. Es tracta de programes integrals de formació i assessorament per a la creació i el creixement d’empreses que tenen una durada de sis mesos i acullen uns 15 participants per edició. Estan adreçats a titulats universitaris, investigadors, professors, doctors i emprenedors que tinguin un projecte de negoci o una empresa en fase inicial basada en una tecnologia pròpia.

Els participants seleccionats assistiran a activitats formatives específiques per treballar habilitats emprenedores i empresarials; comptaran amb assessorament a mesura que per analitzar la viabilitat de la seva idea de negoci; i tindran l’oportunitat de crear una xarxa de contactes sectorial. A més, també se’ls ofereix tutorització i mentorització en qüestions de competències directives i se’ls introdueix en les formes d’accés a finançament de projectes innovadors.

D’una banda, BioEmprenedorXXI es dirigeix a projectes innovadors de base tecnològica en l’àmbit de la biotecnologia, biomedicina, tecnologies mèdiques i sector agroalimentari. Mentre que, d’altra banda, EcoEmprenedorXXI està pensat per emprenedors amb una idea basada en tecnologies renovables, eficiència energètica, mobilitat sostenible, gestió del cicle de l’aigua o gestió energètica dels residus.

El període d’inscripcions per participar en aquests programes està obert fins el proper 15 de juny. Ja es poden enviar les sol·licituds a través de les respectives pàgines web: www.bioemprenedorxxi.es i www.ecoemprenedorxxi.es. A més, tots dos programes finalitzen amb el lliurament d’un premi de 12.000 euros pel guanyador, 6.000 pel primer finalista i 3.000 euros pel segon finalista. A més, consta també d’activitats d’acceleració del creixement i formació, internacionalització i incubació.

Durant les diferents edicions de cada un dels programes (6 del BioEmprenedor i 3 de l’EcoEmprenedorXXI), s’han creat 77 empreses i 13 estan en procés de constitució. Aquestes han generat, en total, uns 350 llocs de treball. Així mateix, gairebé el 50% dels projectes acompanyats han tancat rondes de finançament per un valor conjunt de 36,8 milions d’euros. A banda de l’FCRi, la present edició compta amb la col·laboració d’Osborne Clarke, Grup Vilar Riba, Grifols, Reig Jofre i Almirall.