BBVA i FCRi connectaran empreses amb necessitats d’innovació i grups de recerca que ofereixin solucions tecnològiques

El Programa Matching Ciència–Empresa BBVA–FCRi fomentarà projectes d’R+D conjunts entre indústria i grups de recerca catalans per resoldre necessitats productives.

Barcelona, 10 de juny de 2014

El director territorial de BBVA a Catalunya, Xavier Queralt, i el president de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), Antoni Esteve, han signat a Barcelona un conveni de col·laboració per posar en marxa el Programa Matching Ciència-Empresa BBVA-FCRi. L’acord té com a objectiu posar a l’abast de les empreses el coneixement del sistema de recerca i innovació català i fomentar que s’iniciïn projectes d’R+D entre equips mixtos d’indústria i grups de recerca.

Emmarcada en aquest programa, la iniciativa aposta per reunir ciència, empresa i sistema financer escoltant prèviament les necessitats de cada part, creuant-les i determinant compatibilitats entre elles. En el programa podran participar empreses clients del BBVA que tinguin determinades necessitats d’innovació en productes o processos productius. La tasca principal de l’FCRi serà identificar correctament aquestes necessitats i connectar les empreses amb els investigadors de les universitats i centres de recerca que treballin en solucions tecnològiques adients a les necessitats detectades.

El Programa Matching Ciència–Empresa BBVA–FCRi s’adreça fonamentalment a empreses amb una especial predisposició per a la innovació que no tenen prou dimensió com per comptar amb un departament d’R+D intern o d’una capacitat de connexió amb els centres i grups de recerca públics que doni continuïtat a les seves recerques.
L’FCRi

L’FCRi, fundació de la qual el BBVA n’és un dels seus patrons, connecta i dinamitza la relació entre teixit productiu i sistema de recerca mitjançant el seu Programa Matching Ciència-Empresa. Aquesta iniciativa, dins la qual s’insereix el programa específic BBVA-FCRi, cerca alinear reptes d’innovació d’empreses industrials i tecnològiques amb els científics, tecnòlegs i emprenedors que disposin de les millors capacitats per resoldre’ls. Al mateix temps, el programa aspira a captar fons de finançament privats per a projectes de recerca d’universitats o centres que poden resoldre necessitats productives concretes de la indústria catalana.

Des del seu naixement, el juliol de 2013, el programa Matching Ciència-Empresa de l’FCRi ha generat col·laboracions entre grups de recerca i empreses de sectors industrials com ara l’aqüicultura, diagnosi mèdica, tecnologia de les joguines i màquines recreatives. El programa respon als objectius de l’FCRi de fomentar la vocació innovadora en el món empresarial i col·laborar en la creació d’un ecosistema d’innovació entre agents públics i privats sostenible i orientat a resultats.

El director territorial de BBVA a Catalunya, Xavier Queralt –esquerra-, i el president de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) –dreta-, Antoni Esteve, signants del conveni. Font: BBVA.