Què pensem els europeus sobre el consum sostenible?

Barcelona, 27 d'octubre de 2014

Ja estan disponibles al web del projecte Europeu Pacita, en què participa la Fundació Catalana per a la Recerca i la innovació (FCRi), els resultats de la consulta europea sobre consum sostenible realitzada simultàniament a 11 països europeus el passat dissabte 25 d’octubre. L’edició catalana de l’esdeveniment, coordinada per l’FCRi, es va celebrar a l’Espai Movistar de Barcelona amb la participació d’uns 80 ciutadans catalans de diferent procedència, sexe, edat i formació.

La iniciativa, denominada Eurovisions sobre consum sostenible, tenia com a objectiu fer arribar als poders polítics europeus i locals l’opinió ciutadana sobre com articular un consum sostenible en diferents àrees productives i com legislar en la matèria. La consulta es va iniciar amb una breu benvinguda a càrrec la directora de Comunicació i Divulgació de l’FCRi, Laura Rubio, seguida d’una introducció general a càrrec del químic, divulgador científic i periodista de TV3 Xavier Duran.

Posteriorment, la dinàmica de treball es va articular mitjançant 4 vídeos que van anar seguit de sengles debats i votacions via qüestionari en aspectes com ara l’alimentació i begudes, el transport, la llar i els electrodomèstics.

Parliaments and Civil Society in Technology Assessment (Pacita) és un projecte destinat a millorar les bases institucionals per a una formulació de polítiques basada en el coneixement sobre temes d’impacte social a partir dels avenços científics i tecnològics, mitjançant pràctiques d’assessorament tecnològic a parlaments. Finançat per la Unió Europea, compta amb la participació de 14 socis, entre ells l’FCRi.