El Fòrum Ciència Empresa FCRi – Fundación EY presenta 22 projectes de recerca biomèdica catalans com a oportunitats de negoci davant empreses i inversors

Barcelona, 24 de febrer de 2015

Amb l’objectiu d’apropar la recerca biomèdica a les empreses i els inversors, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i la Fundación EY, organitzen el Fòrum Ciència Empresa FCRi – Fundación EY, Innovació Oberta en Biomed, que se celebrarà el 16 d’abril, de 09.30 h. a 16.00 h, al Recinte Modernista de Sant Pau de Barcelona (Sala Francesc Cambó, C/ Sant Antoni M. Claret, 167). En aquest punt de trobada entre la recerca en biomedicina i el món productiu, es presentaran 22 oportunitats de negoci en diferents formats, exposades per investigadors davant un públic empresarial, financer i acadèmic.

El nucli del fòrum és la presentació breu de 12 projectes i iniciatives empresarials en recerca biomèdica, 6 d’ells en fase avançada i altres 6 emergents. Tots ells han estat seleccionats per un comitè d’experts segons l’atractiu científic i l’impacte socioeconòmic. Les presentacions tindran 5 minuts de durada i estaran obertes a preguntes. També s’hi exposaran 10 projectes acadèmics amb potencial per transferir al mercat que seran explicats pels seus responsables a l’espai paral·lel denominat Entrepreneur’s meeting point.

Les empreses en fase avançada participants són AB-Biotics SA; Intelligent Pharma SL; Oryzon Genomics SA; VCN Biosciences SL; GP Pharm SA; i Stat Diagnostica & Innovation SL. Els casos emergents seran representats per HIV-Therapeutics; Inbiomotion SL; Minoryx Therapeutics SL; Mosaic Biomedicals SL; Galgo Medical SL; i Miru Medical Systems SL.

Els 10 projectes acadèmics integrats a l’Entrepreneur meeting point correspondran als equips de recerca dels científics Eduard Batlle (Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona, IRB Barcelona); Manel Esteller (Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge, IDIBELL); Luis Serrano (Centre de Regulació Genòmica, CRG); Valerio Pruneri (Institut de Ciències Fotòniques, ICFO); Modesto Orozco (Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona – Barcelona Supercomputing Center – Universitat de Barcelona); Francisco Lozano (Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer – Hospital Clínic de Barcelona, IDIBAPS-HCB); Ángel Diéguez, (Universitat de Barcelona, UB); Antoni Ivorra (Universitat Pompeu Fabra, UPF); Mario Cáceres (Universitat Autònoma de Barcelona, UAB); i Pere-Joan Cardona (Institut d’Investigació en Ciències de la Salut Germans Trias i Pujol, IGTP).

Les presentacions es complementaran la participació de diversos ponents, entre ells, Anne Glover, presidenta de l’European Private Equity & Venture Capital Association (EVCA) i cofundadora d’Amadeus Capital Partners; Silvia Ondategui-Parra, sòcia i líder de Consultoria per al sector de Salut i Farmacèutic d’EY; Irene Norstedt,directora executiva de la Innovative Medicines Initiative (IMI); Ignasi Biosca, president de CataloniaBio i conseller delegat de Reig Jofré; i Montserrat Vendrell, directora general de Biocat i del Parc Científic de Barcelona (PCB).

El Fòrum es planteja augmentar el nivell de coneixement entre els empresaris sobre la projecció de mercat de la recerca biomèdica. En aquest sentit, vol generar una percepció entre l’empresariat, basada en fets objectius, sobre la qualitat i excel·lència de la nostra recerca en biomedicina, alhora que es pretén augmentar les connexions entre professionals del sector privat amb potencial inversor i grups de recerca públic i/o projectes empresarials de base científica.

Vegeu programa: www.forumcienciaempresa.cat