Barcelona, 27 de febrer de 2015

Ignasi Costas, director del Departament d’Innovació i Emprenedoria de Rousaud, Costas i Duran, va protagonitzar el passat 17 de febrer a l’auditori de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), la sessió “Gestió de la innovació i creació d’empreses: aspectes legals i relació amb inversors”, impulsada per l’FCRi en el marc del programa Equips d’Innovació (EDI).

La conferència, introduïda per Eduard Balbuena, responsable del programa Ciència – Empresa de l’FCRi, va exposar diferents aspectes jurídics de la transferència de coneixement des de la recerca al mercat, repassant, entre d’altres qüestions, l’itinerari de la transferència de tecnologia: actuacions prèvies (determinació de la tecnologia per transferir, el seu grau de protecció, drets de participació dels inventors, legislació vigent i elements formals).

Costas també va analitzar altres processos, com ara el procediment de negociació per a la comercialització de la tecnologia, els elements essencials dels contractes de transferència de tecnologia, la creació d’spin-off amb participació d’investigadors i la negociació d’inversions per a aquests tipus d’empreses.

El programa EDI, desenvolupat per l’FCRi, ha donat lloc a la present actuació llavor del Programa “Indústria del Coneixement”, impulsat pel Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya. Dins d’EDI s’han desenvolupat 18 projectes en què han participat 4 institucions i 19 empreses, entre les quals hi ha l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO), el Consorci per a la Construcció, Equipament i Explotació del Laboratori de Llum de Sincrotró (CELLS), el Centre Tecnològic LEITAT, la Universitat Pompeu Fabra (UPF), Comsa Emte o Grífols