Intercanvi del programa Erasmus per a Joves Emprenedors en l’àmbit de la consultoria sobre innovació

Barcelona, 9 de març de 2015

El programa de la Unió Europea Erasmus per a Joves Emprenedors (Erasmus for Young Entrepreneurs), del qual la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) n’és responsable d’un dels punts de contacte a Catalunya, continua desenvolupant la seva agenda d’intercanvis professionals entre joves emprenedors i empresaris d’acollida.

A la fi de gener ha conclòs un nou intercanvi segons el qual Irene Larroy, fundadora i directora general de la consultora catalana especialitzada en la preparació i gestió de projectes europeus Aristos Innovation Consulting, va acollir l’emprenedora xipriota Margarita Kyprianou, interessada a establir la seva pròpia consultoria d’innovació, per tal de contribuir a augmentar el número d’entitats del seu país que participin en iniciatives finançades per la Unió Europea.

Kyprianou ha estudiat l’experiència de Larroy per tal d’aprofundir els seus coneixements de gestió empresarial i desenvolupament de negoci, amb l’objectiu de poder constituir una consultoria sobre innovació a Xipre. Simultàniament, ha pogut conèixer i practicar en profunditat la preparació de propostes, la creació de consorcis, la coordinació de partners i la gestió integral de projectes europeus.

Erasmus per Joves Emprenedors és un programa d'intercanvi transfronterer destinat a joves emprenedors i empresaris. La iniciativa facilita que els joves emprenedors puguin aprendre d'empresaris innovadors més experimentats que dirigeixen petites empreses a d’altres països de la UE.

El programa Erasmus per a Joves Emprenedors va néixer el 2009. Finançat per la Comissió Europea, opera actualment a 37 països amb l’ajut dels punts de contacte locals, la tasca dels quals és donar suport als emprenedors. Entre els seus objectius figura facilitar formació en el lloc de treball als nous emprenedors en petites i mitjanes empreses en un entorn internacional, per tal d’impulsar un millor desenvolupament de les seves idees de negoci.