L’EspaiCiència porta de nou l’enfocament lúdic de la recerca al Saló de l’Ensenyament per fomentar les vocacions científiques

Integra 13 estands d’universitats, centres de recerca i entitats vinculades a la ciència, que oferiran un programa continu d'experiments científics interactius. Entre els aparells exposats hi haurà un vehicle autònom sense conductor i amb detector de vianants i una sonda estratosfèrica propulsada per un globus d’heli que sobrevolarà el recinte i retransmetrà imatges en directe de l’EspaiCiència.

Barcelona, 16 de març de 2015

La ciència pot ser atractiva i motivadora. Els 70.000 joves de 15 a 18 anys que visitaran el Saló de l'Ensenyament del 18 al 22 de març ho podran comprovar vivint in situ la ciència que es fa a Catalunya a l'EspaiCiència, iniciativa organitzada des de fa 7 anys dins el saló per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) en col·laboració amb Fira de Barcelona. El seu objectiu és atraure els joves vers la ciència i fomentar les vocacions científiques i tecnològiques.

L'EspaiCiència (Annex Palau 2) integra 13 estands d’universitats, centres de recerca i d'altres institucions catalanes vinculades a la ciència, que oferiran un programa d'activitats divulgatives i experiments científics lúdics i interactius. L'activitat científica i la innovació tecnològica es mostra d’una manera pràctica, atractiva i propera al jovent.

Dins les demostracions que faran els diferents grups de recerca de les universitats i centres de recerca destaca la presència d’un vehicle autònom sense conductor i amb detector de vianants, presentat pel Centre de Visió per Computador (CVC). També que s’hi exposarà una sonda estratosfèrica, sostinguda per un globus d’heli, que incorpora en el seu interior una càmera gran angular i un transmissor de vídeo que permetrà veure imatges en directe de l’EspaiCiència. L’aparell serà presentat per l’Institut d’Estudis Espacials de Catalunya (IEEC).

L’EspaiCiència es planteja com una eina per als joves estudiants d'ESO i Batxillerat que han de decidir el seu futur professional per tal que puguin tenir un primer contacte pràctic amb el món de la ciència i la tecnologia que els motivi per encaminar el seu futur professional cap una carrera científica.

A l’hora d’animar la participació, s’oferirà de nou el “Passaport Científic”, un petit carnet que segellen els diferents expositors als visitants i, un cop completat, recorreguts tots els estands, i lliurat a l’estand de l’FCRi, permet participar en el sorteig d’una tauleta Samsung Galaxy Tab 4.

D’altra banda, el físic i divulgador científic Dani Jiménez, responsable de programa Dinàmiks, del Canal Super 3 de TV3, realitzarà espectacles amb experiments científics en directe els dies 18, 19 i 20 de març en horari de matins (dues sessions al dia, a les 11.00 h i a les 12.30 h).

Entitats participants:

• Fundació CIM – UPC
  • Consell Superior d’Investigacions Científiques (CSIC)
  • Universitat de Barcelona (UB)
  • Institut de Ciències de la Terra Jaume Almera - CSIC
  • Universitat de Girona (UdG)
  • Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya
  • Universitat Autònoma de Barcelona (UAB)
  • Centres de Recerca de Catalunya – CERCA
  • Facultat d’Òptics i Optometristes de la UPC
  • Facultat d’Informàtica de la UPC
  • Media Center d’Art i Disseny – MECAD –URL