CosmoCaixa acull els resultats d’experiments científics realitzats per petits talents d’entre 8 i 12 anys

Quines diferències trobem en la patata de pagès i la patata del supermercat? Com es propaga el so? Quins canvis i efectes pot tenir l’augment de temperatura al nostre planeta? Com es comporten els objectes dins dels líquids?

Barcelona, 24 de març de 2015

Vivim immersos entre dubtes quotidians que ens poden semblar que tenen una resposta lògica i senzilla però, sabríem respondre’ls de manera específica i fer-ne una demostració científica? Ells sí. I tenen entre 8 i 12 anys. Són els petits talents científics, que avui i demà es troben a CosmoCaixa per presentar els resultats dels seus experiments davant d’estudiants, professors i científics.

Gairebé 800 persones participen en aquests Encontres que clouran els dos cursos realitzats durant els mesos d’octubre a desembre i que s’emmarquen en el programa Petits Talents Científics, dirigit a mestres de cicle mitjà i superior. Es tracta d’un programa impulsat perl’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB), la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i l’Obra Social “la Caixa”, amb l’objectiu de proporcionar als centres educatius un seguit de recursos i orientacions pedagògiques per tal que puguin desenvolupar la pràctica experimental i la recerca. Aquest any, hi han participat 14 centres escolars de la província de Barcelona.

En les diferents sessions dels cursos, científics i científiques han proposat experiències per realitzar a l’aula, per tal d’afavorir l’experimentació, la indagació i la descoberta en l’aprenentatge de les ciències de l’alumnat d’educació infantil i primària. Els cursos (de formació reconeguda pel Consorci d’Educació de Barcelona) han constat de sis sessions de dues hores i s’han tractat temes diversos: meteorologia, microorganismes, forces i màquines, entre d’altres.

Durant els cursos, es va proposar als mestres que dissenyessin i realitzessin una experiència amb el seu alumnat seguint les metodologies proposades pels experts en didàctica de les ciències experimentals que han coordinat el curs. Durant els Encontres d’avui i demà els alumnes presenten aquestes experiències en els tres congressos que es realitzen. A més d’exposar els seus projectes i conèixer els companys i companyes de les altres escoles, gaudeixen d’una jornada d’activitats científiques.