Les principals empreses i grups de recerca en biomedicina catalans presenten el seu potencial de negoci al Fòrum Ciència Empresa FCRi – Fundación EY

Organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i la Fundación EY, el Fòrum se celebra el dijous 16 d’abril (de 09.30 h. a 16.00 h, Recinte Modernista de St. Pau de Barcelona, C/ Sant Antoni M. Claret, 167). 22 iniciatives empresarials i projectes de recerca biomèdica catalans s’exposen com a oportunitats de negoci davant empreses i inversors.  El Fòrum es planteja augmentar el nivell de coneixement entre els empresaris sobre la projecció de mercat de les principals tendències en recerca biomèdica.

Barcelona, 15 d’abril de 2015

Un total de 22 iniciatives empresarials i projectes de recerca biomèdica catalans es presentaran com a oportunitats de negoci davant empreses i inversors demà dijous 16 d’abril al Fòrum Ciència Empresa FCRi – Fundación EY, Innovació Oberta en Biomed (de 09.30 h a 16.00 h, Recinte Modernista de St. Pau de Barcelona, C/ Sant Antoni M. Claret, 167). La trobada, organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i la Fundación EY (abans Ernst & Young), vol apropar la recerca biomèdica a la indústria i els inversors i augmentar el nivell de coneixement entre els empresaris sobre la projecció de mercat de les principals tendències en recerca biomèdica.

El nucli del Fòrum és la presentació breu, davant un públic empresarial, financer i acadèmic, de 12 projectes i iniciatives empresarials en recerca biomèdica: 6 d’aquests en fase avançada i altres 6 emergents. Tots ells han estat seleccionats per un comitè d’experts segons l’atractiu científic i l’impacte socioeconòmic. Les presentacions tindran 5 minuts de durada i estaran obertes a preguntes. També s’hi exposaran 10 projectes acadèmics amb potencial per transferir al mercat que seran explicats pels seus responsables a l’espai paral·lel denominat Entrepreneur meeting point.

Les empreses en fase avançada participants són AB-Biotics SA; Intelligent Pharma SL; Oryzon Genomics SA; GP Pharm SA / BCN Peptides SA; Stat Diagnostica & Innovation SL i Enantia SL. Els casos emergents seran representats per HIV-Therapeutics SL; Inbiomotion SL; Minoryx Therapeutics SL; Mosaic Biomedicals SL; Galgo Medical SL; i Miru Medical Systems SL.

Els 10 projectes acadèmics integrats a l’Entrepreneur meeting point correspondran als equips de recerca dels científics Eduard Batlle (Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona, IRB Barcelona); Manel Esteller (Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge, IDIBELL); Valerio Pruneri (Institut de Ciències Fotòniques, ICFO); Modesto Orozco (Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona – Barcelona Supercomputing Center – Universitat de Barcelona); Francisco Lozano (Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer – Hospital Clínic de Barcelona, IDIBAPS-HCB); Ángel Diéguez, (Universitat de Barcelona, UB); Antoni Ivorra (Universitat Pompeu Fabra, UPF); Mario Cáceres (Universitat Autònoma de Barcelona, UAB); i Pere-Joan Cardona (Institut d’Investigació en Ciències de la Salut Germans Trias i Pujol, IGTP), a més d’un exposició del serveis actuals del Sincrotó ALBA.

Les presentacions es complementaran amb la participació de diversos ponents, com ara Anne Glover, presidenta de l’European Private Equity & Venture Capital Association (EVCA) i cofundadora d’Amadeus Capital Partners; i Silvia Ondategui-Parra, sòcia i líder de Consultoria per al sector de Salut i Farmacèutic d’EY. També hi formaran part de diversos debats, entre d’altres, Irene Norstedt,directora executiva de la Innovative Medicines Initiative (IMI); Ignasi Biosca, president de CataloniaBio i conseller delegat de Reig Jofré; Montserrat Vendrell, directora general de Biocat i del Parc Científic de Barcelona (PCB); i Josep Lluís Sanfeliu, soci fundador d’Ysios Capital.

El Fòrum vol generar una percepció entre l’empresariat, basada en fets objectius, sobre la qualitat i excel·lència de la nostra recerca en biomedicina, alhora que es pretén augmentar les connexions entre professionals del sector privat amb potencial inversor i grups de recerca públic i/o projectes empresarials de base científica.

La inauguració de l’acte anirà a càrrec d’Antoni Esteve, president de l’FCRi i de Farmaindustria i d’Eva María Abans, sòcia directora de l’Oficina d’EY a Barcelona. La cloenda anirà a càrrec de Josep M. Martorell, director general de Recerca de la Generalitat de Catalunya. El Fòrum serà retransmès en la seva totalitat per videostreaming.

Vegeu programa i videostreaming: www.forumcienciaempresa.cat.