Èxit del Fòrum Ciència Empresa FCRi – Fundación EY amb 22 iniciatives empresarials i projectes de recerca biomèdica presentats davant 150 assistents

Barcelona, 17 d'abril de 2015

Més de 150 empresaris, investigadors i inversors van participar ahir al Fòrum Ciència Empresa FCRi – Fundación EY, Innovació Oberta en Biomed, organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i la Fundación EY (abans Ernst & Young). L’esdeveniment, celebrat al Recinte Modernista de St. Pau de Barcelona, va presentar 22 iniciatives empresarials i projectes de recerca biomèdica catalans com a oportunitats de negoci davant empreses i inversors, amb l’objectiu d’ apropar la recerca biomèdica a la indústria i els inversors.

El nucli del Fòrum, que s’ha concebut per a augmentar el nivell de coneixement entre els empresaris sobre la projecció de mercat de les principals tendències en recerca biomèdica, va ser la presentació breu de 12 projectes i iniciatives empresarials en recerca biomèdica: 6 d’aquests en fase avançada i altres 6 emergents. Tots ells van ser seleccionats per un comitè d’experts segons l’atractiu científic i l’impacte socioeconòmic.

Les presentacions van tenir 5 minuts de durada i van estar obertes a preguntes, generant un ampli debat en la gran part dels casos. També s’hi van exposar 10 projectes acadèmics amb potencial per transferir al mercat que van ser explicats pels seus responsables a l’espai paral·lel denominat Entrepreneur meeting point. També es van portar a termen un total de 40 reunions one to one en una àrea específica de networking a la part final de la jornada.

Les empreses en fase avançada participants van ser AB-Biotics SA; Intelligent Pharma SL; Oryzon Genomics SA; GP Pharm SA / BCN Peptides SA; Stat Diagnostica & Innovation SL i Enantia SL. Els casos emergents van ser representats per HIV-Therapeutics SL; Inbiomotion SL; Minoryx Therapeutics SL; Mosaic Biomedicals SL; Galgo Medical SL; i Miru Medical Systems SL.

Els 10 projectes acadèmics integrats a l’Entrepreneur meeting point, van correspondre als equips de recerca dels científics Eduard Batlle (Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona, IRB Barcelona); Manel Esteller (Institut d’Investigació Biomèdica de Bellvitge, IDIBELL); Valerio Pruneri (Institut de Ciències Fotòniques, ICFO); Modesto Orozco (Institut de Recerca Biomèdica de Barcelona – Barcelona Supercomputing Center – Universitat de Barcelona); Francisco Lozano (Institut d’Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer – Hospital Clínic de Barcelona, IDIBAPS-HCB); Ángel Diéguez, (Universitat de Barcelona, UB); Antoni Ivorra (Universitat Pompeu Fabra, UPF); Mario Cáceres (Universitat Autònoma de Barcelona, UAB); i Pere-Joan Cardona (Institut d’Investigació en Ciències de la Salut Germans Trias i Pujol, IGTP), a més d’un exposició del Sincrotó ALBA.

Les presentacions es van complementar amb la participació de diversos ponents, com ara Anne Glover, presidenta de l’European Private Equity & Venture Capital Association (EVCA) i cofundadora d’Amadeus Capital Partners; i Silvia Ondategui-Parra, sòcia i líder de Consultoria per al sector de Salut i Farmacèutic d’EY.

També hi van formar part de diversos debats, entre d’altres, Irene Norstedt, directora executiva de la Innovative Medicines Initiative (IMI); Ignasi Biosca, president de CataloniaBio i conseller delegat de Reig Jofré; Montserrat Vendrell, directora general de Biocat i del Parc Científic de Barcelona (PCB); i Josep Lluís Sanfeliu, soci fundador d’Ysios Capital.

La inauguració de l’acte va anar a càrrec d’Antoni Esteve, president de l’FCRi i de Farmaindustria i d’Eva María Abans, sòcia directora de l’Oficina d’EY a Barcelona. La cloenda va ser efectuada per Claudi Alsina, secretari general del Consell Interuniversitari de Catalunya. El Fòrum va ser retransmès en la seva totalitat per videostreaming.

Galeria fotogràfica