“L’experimentació a l’aula”, “Matemàgia” i “Programació en Arduino” nous cursos d’estiu per al professorat de secundària

Un any més, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació  (FCRi) organitza al juliol vuit cursos d’estiu,  gratuïts i reconeguts pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. Els cursos tindran lloc a Castelldefels, Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona, Terrassa i Vic.

Barcelona, 15 de maig de 2015

Es faran tres tipus de cursos: el curs L’experimentació en les classes de ciències, el qual se celebrarà a 6 localitats diferents (Castelldefels, Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona i Vic)  i s’adreça a docents d’ESO.  Si bé temàticament són similars, cal dir que el curs de Barcelona està més centrat en la biologia;  el curs La Matemàgia, una eina fascinant per ensenyar matemàtiques i ciències, que es farà a Barcelona i s’adreça a docents d’ESO i de Batxillerat; i el curs Programació bàsica en Arduino aplicada a experiències educatives, que es farà a Terrassa i s’adreça a docents d’ESO i de Batxillerat.

Els cursos plantegen una aproximació eminentment pràctica: els assistents coneixeran de primera mà com dur a terme  un conjunt de propostes experimentals (i de jocs i trucs, en el cas de la matemàgia)  realitzables amb materials i tècniques a l’abast i relacionades amb els continguts curriculars de secundària.  També s'hi reflexionarà sobre diversos  aspectes metodològics.  L’objectiu final és ajudar els docents a fer més atractius, participatius i experimentals  els continguts CTM (Ciències, Tecnologia i Matemàtiques)  propis de la secundària.

Els cursos compten amb el suport de l’Obra Social ‘la Caixa’, i a banda de l’FCRi estan coorganitzats pel Departament d’Ensenyament, la Universitat de Barcelona, la Universitat de Girona, la Universitat de Lleida, la  Universitat Politècnica de Catalunya, la Universitat Rovira i Virgili, i la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya.

Per a més informació sobre els programes dels cursos i inscriure-s'hi, cliqueu aquí