Ja tenim els guanyadors d’X(p)rimenta 2015

L’acte de lliurament dels guardons serà el dilluns 22 de juny a la UPC de Castelldefels.

Barcelona, 8 de juny de 2015

No ha estat fàcil, ja que enguany la qualitat dels vídeos ha estat molt remarcable. I n’hi havia molts, 140 vídeos en total. Però finalment el Jurat ha fet la seva tria i ha guardonat 3 premis i 11 mencions que reconeixen els vídeos dels experiments més remarcables.

Aquí us els mostrem per tal que pugueu gaudir-ne:

Premis

Premi en la categoria de Primària: La dilatació dels líquids. Escola Juncadella (La Cellera del Ter)

Premi en la categoria de ESO: Mesura de la pressió atmosférica amb un aneguet. Escola Sant Gregori (Barcelona)

Premi en la categoria de Batxillerat i Cicles Formatius: L’efecte Marangoni- Navegant amb etanol. Institut Puig cargol (Calonge)

Premi a una escola pel vídeo més original: Mare de Déu del Carme (Terrassa), pel vídeo Bombolles ballarines (demostració de l’efecte ‘gàbia de Faraday’ amb bombolles de sabó)

Mencions Primària

Què és la ressonància? Escola Els Estanys (Platja d’Aro)

Mart Any 2015.  Escola Garbí Pere Verges (Esplugues de Llobregat)

Fem una estalactita.  Escola Llorenç Vallespí i Vidiella (Benifallet)

Mencions ESO

La Llei de Charles.  Escola Betània Patmos (Barcelona)

Realització d’un Cladograma a partir de cromatografies. Col·legi Boix (Badalona)

Formació d'un líquid a partir de dos sòlids. Escola Betània Patmos (Barcelona)

Mencions Batxillerat

La figura imposible (el centre de gravetat).  Col·legi Canigó (Barcelona)

El magnetisme.  IES Coster de la Torre (La Bisbal del Penedès)

El costat fosc de la Terra. Institut Santiago Sobrequés (Girona)

Bernouilli i més Bernouilli. IES Manacor (Manacor)

L’acte de lliurament dels premis i de les mencions es durà a terme el proper dilluns 22 de juny, a les 11 hores al Campus de l’Escola Politècnica Superior de Castelldefels, a la sala d’actes de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial (EETAC). L’escola és fàcilment accessible mitjançant la  C-31 (l’autovia de Castelldefels), l’autopista C-32 o bé el servei de Rodalies de Renfe (vegeu com arribar-hi).

L’acte de lliurament dels guardons tindrà una durada de poc més d’una hora. A continuació, es realitzarà una visita guiada a les instal•lacions de l’EETAC. Per motius d’aforament, podrem comptar amb els professors i alumnes integrants dels grups guanyadors i els qui han obtingut menció i, com a màxim, dos familiars per grup guanyador/mencionat.

X(p)rimenta 2015 és una iniciativa organitzada conjuntament per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i l’Associació Catalana de Comunicació Científica, amb el patrocini dels Vilars Rurals del grup SERHS.  X(p)rimenta 2015 compta amb el suport del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de CatalunyaObra Social “la Caixa”, l’Escola de Telecomunicació i Aeronàutica de Castelldefels (Universitat Politècnica de Catalunya), el Museu  de la Ciència i de la Tècnica de CatalunyaEscola Valenciana i Physics.