Comença la tercera edició de les Escoles d’Estiu del programa Ciència i Aula de l’FCRi per a 250 docents d’ESO i Batxillerat

Barcelona, 1 de juliol de 2015

Durant aquest mes de juliol, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) organitza la tercera edició de les Escoles d’Estiu del programa Ciència i Aula. Un total de 250 docents d’ESO i Batxillerat participaran en 8 cursos d’estiu, gratuïts i reconeguts pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, localitzats a Castelldefels, Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona, Terrassa i Vic.

L’objectiu de la iniciativa és ajudar els docents a fer més atractius, participatius i experimentals els continguts CTM (Ciències, Tecnologia i Matemàtiques) propis de la secundària. Es portaran a terme tres tipus de cursos. El primer és ‘L’experimentació en les classes de ciències’. Celebrat a 6 localitats diferents: Castelldefels, Barcelona, Girona, Lleida, Tarragona i Vic, s’adreça a docents d’ESO, estant el curs de la UB a Barcelona orientat a la biologia, mentre que el de la UPC a Castelldefels se centra en la física (consulteu-ne els programes).

El segon tipus de curs és ‘La Matemàgia, una eina fascinant per ensenyar matemàtiques i ciències’, que es farà a Barcelona i s’adreça a docents d’ESO i de Batxillerat. Finalment, el curs ‘Programació bàsica en Arduino aplicada a experiències educatives’, que es farà a Terrassa i s’adreça a docents d’ESO i de Batxillerat tanca l’oferta d’enguany de les Escoles d’Estiu.

Els cursos plantegen una aproximació eminentment pràctica: els assistents coneixeran de primera mà com dur a terme un conjunt de propostes experimentals (i de jocs i trucs, en el cas de la matemàgia), realitzables amb materials i tècniques a l’abast i relacionades amb els continguts curriculars de secundària i batxillerat. També es reflexionarà sobre diversos aspectes metodològics.

Les Escoles d’Estiu compten amb el suport de l’Obra Social ‘la Caixa’, i a banda de l’FCRi estan coorganitzades pel Departament d’Ensenyament, la Universitat de Barcelona (UB), la Universitat de Girona (UdG), la Universitat de Lleida (UdL), la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), la Universitat Rovira i Virgili (URV), i la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC).