Una xerrada del catedràtic de Psicobiologia Ignacio Morgado inaugurarà la quarta temporada dels tallers Ciència i Aula

Les sessions i tallers del programa Ciència i Aula ofereixen suport i actualització als docents per a la introducció del mètode científic a Primària, ESO i Batxillerat. Organitzats per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació i amb el suport d’Obra Social “la Caixa”, els tallers han comptat amb la participació de prop de 800 professors en les seves tres primeres edicions.

Barcelona, 5 d'octubre de 2015

Ignacio Morgado, catedràtic de Psicobiologia de la Universitat Autònoma de Barcelona UAB, inaugurarà dimarts 6 d’octubre 18.00 h, Auditori FCRi, Pg. de Lluís Companys, 23, Barcelona, amb la xerrada Com facilitar l’aprenentatge i la memòria, la temporada 2015-2016 de les sessions i tallers del programa Ciència i Aula. Organitzats per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació FCRi amb el suport d’Obra Social “la Caixa”, els tallers ofereixen formació i actualització als docents per a introduir el mètode científic a Primària, ESO i Batxillerat. Des de la seva primera edició, el curs 2012 – 2013, els tallers han comptat amb la participació de prop de 800 professors en les seves tres primeres temporades.

Aquestes sessions, que formen part del programa de promoció del talent científic a l’escola “Ciència i Aula” de l’FCRi, aporten un enfocament pràctic per tal d’afavorir la formació del professorat en activitats d’experimentació científica. Amb una mitjana de 40 docents per taller, estudien aspectes tan variats com ara els experiments pràctics per entendre el medi físic; els nous enfocaments en l’ensenyament de les matemàtiques; experiments d’òptica, electricitat i magnetisme; l’ús pedagògic de la ciència–ficció; o els projectes europeus sobre la ciència a l’escola.

L’entrenament freqüent de la memòria de treball, el fet de guiar l’aprenentatge amb preguntes, la realització d’avaluacions orals, la pràctica regular de la lectura o la pràctica freqüent del record d’allò que s’ha après són alguns dels instruments que poden facilitar la tasca dels alumnes i que seran exposats per Ignacio Morgado a la seva xerrada. L’objectiu de la conferència, adreçada a docents de tots els nivells educatius, és presentar els avantatges d’aquestes tècniques, avalades per la neurociència, i discutir amb els assistents la millor manera d’aplicar-les a l’aula.

L’acte comptarà amb la intervenció prèvia de representants tant de l’FCRi com d’Obra Social “la Caixa”.