La Universitat de Vic – Central de Catalunya s’imposa al 4rt torneig del joc científic RYM dins l’SC’15

Barcelona, 17 de novembre de 2015

L’equip de la Universitat de Vic – Central de Catalunya va guanyar ahir al 4rt torneig interuniversitari del joc Científic RYM (Research Your Mind), celebrat al Mobile World Centre Espai Movistar de Barcelona, dins la 20a Setmana de la Ciència (SC’15). La competició va congregar altres 8 equips més procedents de la UB, UAB, UPC, URL, UAO, UdL, URV i UdG.

Les components de l’equip vencedor han estat Nahara Gateu, estudiant de primer any de Biotecnologia de la Universitat de Vic – Central de Catalunya, i Beatriz Albiol, estudiant de primer any de Biologia i de Ciències Ambientals. El binomi vigatà es va imposar en la final jugant a la versió web del joc RYM al de la Universitat Politècnica de Catalunya, integrat pels estudiats de primer any d’Enginyeria de Telecomunicacions, Oscar Sender i Marc Mestre. Les guanyadores i els segons classificats va ser premiats amb unes tauletes de Samsung.

El joc RYM (Research Your Mind), de format pregunta-resposta està disponible per a dispositius mòbils, navegadors web i Facebook (www.rym.cat). Impulsat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i el Govern de Catalunya per apropar la ciència als joves de 16 a 20 anys, permet jugar i esbrinar el nivell de coneixements bàsics sobre diferents camps científics. En aquesta quarta edició disposa de 400 preguntes.