El Centre d’Estudis Demogràfics explica la seva oferta de serveis pel sector agroalimentari en un nou Cafè amb la Recerca

Barcelona, 27 de novembre de 2015

El Centre d’Estudis Demogràfics (CED) va exposar davant representants de la indústria alimentària el passat 24 de novembre, els possibles punts d’interès entre les seves recerques i els projectes de futur i necessitats d’innovació d’aquest sector. La presentació, a càrrec d’Albert Esteve, director del CED, va constituir una nova sessió del punt de trobada entre ciència i empreses “Cafè amb la Recerca”, organitzat per la Fundació catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP).

L’acte va ser presentat per Jaume Sió, sudirector general de Transferència i Innovació Agroalimentària del DARP, i Laura Rubio, directora de Comunicació i Divulgació de l’FCRI. El CED és un centre fundat el 1984, capdavanter en la recerca i la formació en demografia a escala europea, en especial en l’àmbit de la demografia aplicada. Entre les seves línies de recerca relacionades amb el sector de l’alimentació destaquen els estudis de projecció de població i previsions de demanda futura; la demanda en funció de perfils d’edat; els estudis sobre pautes de consum, actuals i de futur; i els estudis sobre els característiques de les llars.

L’FCRi, amb el recolzament del DARP, organitza aquestes sessions amb l’objectiu d’establir ponts de connexió entre recerca i teixit industrial dins del seu programa Ciència-Empresa, que busca alinear reptes d’innovació d’empreses del sector productiu amb els científics, tecnòlegs i emprenedors que disposin de les millors capacitats per a resoldre’ls. Alhora, el programa aspira a captar fons de finançament privats per a projectes de recerca d’universitats o centres que puguin resoldre necessitats productives concretes de la indústria catalana.