Oberta la sisena convocatòria del concurs escolar de vídeos sobre experiments científics X(p)rimenta

Oberta la sisena convocatòria del concurs escolar de vídeos sobre experiments científics  X(p)rimenta

Barcelona, 11 de febrer de 2016

Per sisè any consecutiu, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC), convoquen el concurs X(p)rimenta, que cerca alumnes i professors que vulguin fer experiments científics interessants i que els filmin en vídeo. Els millors rebran diferents premis i s’incorporaran al portal de l’FCRi Recerca en Acció. La iniciativa, oberta fins al 10 de maig, compta per tercer cop amb el patrocini dels Vilars Rurals, del Grup SERHS.

X(p)rimenta s’adreça a professors i alumnes de primària, ESO, batxillerat i cicles formatius. Es tracta de filmar un experiment senzill en vídeo amb l’objectiu d’il·lustrar algun principi científic o tecnològic interessant. Els vídeos han de ser de durada curta (3 minuts) i cada grup escolar pot participar amb diversos vídeos (vegeu les bases per a copsar-ne els detalls).

Un any més, X(p)rimenta vol prioritzar la qualitat dels vídeos presentats per les escoles, tant pel que fa al contingut dels experiments com, especialment, als aspectes formals de realització dels vídeos. Per això, encoratgem a les escoles a presentar filmacions amb un bon nivell de qualitat d’imatges, de so i d’edició. Vegeu en aquest sentit les següents Recomanacions per a millorar la qualitat dels vídeos.

Es concediran tres Premis als millors vídeos presentats, un per a cada categoria (primària, secundària, i batxillerat-Cicles formatius) . Els premis consisteixen en:

• Professorat: vals per a una estada de cap de setmana al Vilar Rural de Cardona per a dues persones.
  • Alumnat: entrades per a visitar el Parc Sant Hilari Aventura, el centre Cosmocaixa de Barcelona i el Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, mNACTEC, ubicat a Terrassa.

A banda d’aquests premis, s’atorgaran un seguit de Mencions a d’altres vídeos meritoris. Els alumnes guardonats amb Mencions gaudirán d’entrades al Cosmocaixa i al mNACTEC.

Els vídeos guardonats amb Premis i Mencions podran seran penjats a Recerca en Acció per tal que serveixin d’exemple a qualsevol persona interessada i alimentin la base de dades d’experiments del portal. Els premis s’entregaran en un acte que tindrà lloc el mes de juny al Campus de Castelldefels de la Universitat Politècnica de Catalunya.

X(p)rimenta 2016 compta amb la col·laboració del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, de l’Obra Social ‘la Caixa’, del Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya, de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels (Universitat Politècnica de Catalunya), de l’Escola Valenciana i Physics!