El talent científic emèrit, a l’abast de les escoles amb la segona edició del programa Exper(i)ència

Barcelona, 13 de setembre de 2016

El programa Exper(i)ència, que connecta escoles catalanes amb científics emèrits per tal de completar i actualitzar l’educació científica i tècnica dels joves i donar suport al professorat en aquest àmbit, iniciarà la pròxima setmana la seva segona edició (curs 2016 -2017). Organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), la primera edició del programa va ser patrocinada, el curs 2015-2016, per la farmacèutica biotecnològica Amgen.

Un equip de 25 investigadors jubilats i emèrits, o en la darrera fase de les seves carreres, va portar a terme diferents accions de formació científica el curs 2015-2016 pel mateix nombre d’escoles. Un total de 4.500 alumnes de Primària, Secundària i Batxillerat de 25 escoles catalanes van participar en les 90 activitats de caire científic del curs passat.

Per al curs 2016 -2017, es preveu superar el nombre de binomis escola-científic del curs passat. Les activitats del programa s’inicien la propera setmana amb sengles reunions d’avaluació i metodològiques per als científics i les escoles participants.