Tancada la convocatòria dels Premis Nacionals de Recerca 2016

Barcelona, 30 de setembre de 2016

Avui a les 14.00 hores s’ha tancat la convocatòria de la vint-i-setena edició dels Premis Nacionals de Recerca (PNR), corresponent a 2016. Els PNR, convocats per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) i el Govern de la Generalitat de Catalunya, reconeixen els diversos àmbits de l’activitat investigadora, així com les iniciatives de comunicació científica, de mecenatge científic i de cooperació públicoprivada en projectes de recerca i innovació (R+I) a Catalunya.

Els guardons volen fomentar el reconeixement social de la ciència i divulgar entre la societat catalana l’activitat científica dels investigadors i entitats vinculades al nostre país. El jurat resoldrà el nom de les persones i entitats guanyadores abans del 16 de desembre, aspecte que es publicarà a la pàgina web de l’FCRi.

Els premis compten amb 5 categories: Recerca, Talent Jove, Comunicació Científica, Mecenatge Científic, i Partenariat Publicoprivat en R+I. La primera categoria, el Premi Nacional de Recerca, guardona l’investigador del sistema català de recerca que hagi contribuït de manera significativa internacionalment a l'avenç d'una disciplina científica en qualsevol dels seus àmbits: ciències humanes i socials; ciències de la vida i de la salut; enginyeries i tecnologia; i ciències experimentals.

La segona categoria, el Premi Nacional de Recerca al Talent Jove, vol estimular i reconèixer l’esforç dels joves investigadors menors de 40 anys que en la seva trajectòria professional hagin destacat per la qualitat i excel·lència del seu treball científic i de recerca. Aquestes dues categories estan dotades amb 40.000 euros, en el cas del Premi Nacional de Recerca, i de 10.000 euros per al Talent Jove. Així mateix ambdós guardonats reben una peça escultòrica de l’autor Jordi Serra.

El Premi Nacional de Comunicació Científica, per la seva banda, reconeix la millor iniciativa recent de comunicació i divulgació científica de Catalunya en qualsevol dels possibles formats i mitjans existents (publicacions en paper o digitals, programes de ràdio i televisió, webs, exposicions, festivals, etc.). La quarta categoria, el Premi Nacional de Mecenatge Científic, és un reconeixement institucional a les persones, empreses o d’altres entitats per la seva contribució a la generació o donació de recursos filantròpics per promoure o recolzar un projecte científic a Catalunya.

La cinquena categoria, el Premi Nacional al Partenariat Publicoprivat en R+I, té com a finalitat reconèixer les activitats de partenariat publicoprivat en recerca i en l’àmbit general de la cooperació entre el sector públic i el privat en activitats de recerca i innovació a Catalunya. Aquests tres últims guardons (Comunicació Científica; Mecenatge Científic; i  Partenariat Publicoprivat en R+I) no disposen de dotació econòmica i consisteixen en un reconeixement social amb el lliurament de l’escultura de de l’autor Jordi Serra.