Una conferència de l’expert en innovació Alfons Cornella obrirà la cinquena temporada de les sessions i tallers Ciència i Aula

Les sessions i tallers del programa Ciència i Aula ofereixen suport i actualització als docents per a la introducció del mètode científic a Primària, ESO i Batxillerat. Organitzats per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, i amb el suport d’Obra Social “la Caixa”, els tallers han comptat amb la participació de prop de 1.200 docents en les seves quatre edicions celebrades.

•    Les sessions i tallers del programa Ciència i Aula ofereixen suport i actualització als docents per a la introducció del mètode científic a Primària, ESO i Batxillerat.
•    Organitzats per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, i amb el suport d’Obra Social “la Caixa”, els tallers han comptat amb la participació de prop de 1.200 docents en les seves quatre edicions celebrades.

Barcelona, 4 d’octubre de 2016

Alfons Cornella, físic, consultor empresarial especialitzat en la creació de cultura i equips d’innovació a les organitzacions, inaugurarà dijous 6 d’octubre (18.30 h, Auditori FCRi, passeig de Lluís Companys, 23, Barcelona), amb la xerrada ‘El repte de transformar l’educació entre tots’, la temporada 2016-2017 de les sessions i tallers del programa ‘Ciència i Aula’. Organitzats per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) amb el suport d’Obra Social “la Caixa”, els tallers ofereixen formació i actualització als docents per a introduir el mètode científic a Primària, ESO i Batxillerat. Des de la seva primera edició, el curs 2012-2013, els tallers han comptat amb la participació de prop de 1.200 professors en les seves quatre primeres temporades.

Aquestes sessions, que formen part del programa de promoció del talent científic a l’escola ‘Ciència i Aula’ de l’FCRi, aporten un enfocament pràctic per tal d’afavorir la formació del professorat en activitats d’experimentació científica. Amb una mitjana de 40 docents per taller, estudien aspectes tan variats com ara els experiments pràctics per entendre el medi físic (òptica, electricitat, magnetisme, models lumínics...); els nous enfocaments en l’ensenyament de les matemàtiques; l’ús de les apps i els smartphones a les assignatures de ciències; la relació entre memòria i aprenentatge; la intel·ligència artificial; les TIC; els laboratoris virtuals; els jocs numèrics; l’ús pedagògic de la ciència–ficció; o la relació entre màgia i ciència.

A la seva intervenció, Cornella analitzarà com podem acostar-nos a una educació en què els models pedagògics canviïn de forma més àgil, més participativa i més sensible a les necessitats canviants de l'entorn. Un repte difícil que no implica seguir un únic model, una única interpretació de les possibilitats, sinó que ens obliga a aprendre constantment dels altres per poder-ho provar i per compartir-ne els resultats en un model d'aprenentatge col·lectiu en xarxa.

Alfons Cornella és llicenciat en Física per la Universitat de Barcelona (UB); Master of Science in Information Resources Management (Syracuse University de Nova York, EUA) i diplomat en Alta Direcció d'Empreses (ESADE, Barcelona). Ha dirigit més de 100 projectes sobre creació de cultura i dinamització d'equips d'innovació en tot tipus organitzacions. És fundador de les consultores ‘Infonomia’ i ‘co-society.com’. La seva extensa tasca investigadora s’ha traduït en la publicació de 23 llibres sobre ciència, tecnologia i innovació com a motors de transformació.