« Tornar

S’inicia la tercera fase del programa d’actualització científica Amgen Teach, que ha format 300 professors de secundària

S’inicia la tercera fase del programa d’actualització científica Amgen Teach, que ha format 300 professors de secundària

Amgen Teach és un programa de tres anys de durada que vol fomentar l’interès dels estudiants per les carreres científiques mitjançant l’actualització dels coneixements de 300 professors de secundària. La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) és l’organitzador a l’Estat espanyol del programa Amgen Teach, finançat per l’Amgen Foundation amb 2 milions d’euros i amb presència a 10 països. Enguany, el programa se centra en la temàtica “El medicament com a fil conductor de coneixement científic”.

Amgen Teach és un programa de tres anys de durada que vol fomentar l’interès dels estudiants per les carreres científiques mitjançant l’actualització dels coneixements de 300 professors de secundària.

•    La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) és l’organitzador a l’Estat espanyol del programa Amgen Teach, finançat per l’Amgen Foundation amb 2 milions d’euros i amb presència a 10 països.

•    Enguany, el programa se centra en la temàtica “El medicament com a fil conductor de coneixement científic”.

Barcelona, 18 d’octubre de 2016

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi) inicia demà la tercera fase del programa Amgen Teach d’actualització científica per a docents en ciències, tecnologia i matemàtiques de secundària. En el seu tercer any de vida, el programa conclourà amb la formació d’un total de 300 mestres a Catalunya. La iniciativa està finançada per l’Amgen Foundation amb 2 milions d’euros i s’està aplicant a 10 països europeus. L’edició actual se centra en el tema “El medicament com a fil conductor de coneixement científic". Les dues precedents van actualitzar els coneixements dels docents en les àrees temàtiques “Salut i ecologia” i “Biomedicina del segle XXI”.

El programa, de 20 hores de formació, gratuït i reconegut pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, se centra enguany en l’anàlisi del desenvolupament d’un nou medicament com a resultat de l’aplicació de la química i la biologia, però també de l’economia o l’estadística. Aquest curs explorarà el lligam entre els diferents camps del saber que són necessaris per a desenvolupar un nou fàrmac. Els responsables d’explicar-ho seran els propis protagonistes d’aquest procés: els científics que treballen a empreses i centres de recerca capdavanters de Catalunya.

L’objectiu d’Amgen Teach és proporcionar als docents una actualització de coneixements en aquests terrenys científics de frontera que permeti introduir noves formes d’aprenentatge científic a l’escola, amb un seguit d’activitats traslladables a l’aula relacionades amb temes diversos. Entre aquestes figura la utilització d’eines estadístiques, d’experiments de base química, o propostes de treball que tenen a veure amb controvèrsies i dilemes ètics.

S’hi reflexionarà també sobre com utilitzar els diferents continguts del curs en un marc de pràctica científica a l’aula per tal d’aconseguir motivar els alumnes, aplicant estratègies d’ensenyament basades en la indagació i la capacitat de resoldre problemes. Un canvi de paradigma que, finalment, vol despertar l’interès dels estudiants per les carreres científiques.

Al llarg d’aquesta tercera temporada es programaran 5 tallers, el primer dels quals se celebrarà el 19 d’octubre (vegeu calendari i manual del curs). Cadascun dels tallers es distribueix en 6 sessions localitzades tant a l’FCRi com a centres de recerca. El Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya atorga valor curricular als tallers cursats.

Entitats relacionades amb FCRi