El president destaca que Catalunya està a prop de convertir-se en "el laboratori del sud d'Europa"

El president destaca que Catalunya està a prop de convertir-se en

El cap de l’Executiu ha presidit aquest vespre l’acte de lliurament dels Premis Nacionals de Recerca 2011 en reconeixement a l’activitat investigadora dels científics vinculats al nostre país.

Barcelona, 7 de febrer de 2012

El president de la Generalitat, Artur Mas, ha assegurat aquest vespre, en l’acte d’entrega dels Premis Nacionals de Recerca 2011, que els avenços en el camp de la recerca poden fer que Catalunya, a més de ser “la fàbrica d’Espanya” per la seva “solidesa i trajectòria industrial”, esdevingui “el laboratori d’una bona part del sud d’Europa”.

Artur Mas ha agraït “l’esforç col·lectiu” que s’està fent perquè la recerca i la ciència posicionin Catalunya en un lloc privilegiat i ha assegurat que, tot i que alguns països encara superen al nostre en aquest sentit, “cada vegada estem més ben posicionats” i “tenim estímuls per seguir endavant”.

En la 21a edició dels Premis Nacionals de Recerca, el president ha ressaltat que quan el Govern de la Generalitat va crear aquests reconeixements, la “recerca a Catalunya es podia mesurar més a nivell individual, ja que hi havia alguns referents molt singulars”. Avui, però, ha assegurat que “podem dir que a Catalunya hi comença a haver massa critica en matèria de recerca”. “I això és un canvi radical i positiu que no sempre es té en compte”, ha reblat.

En aquest sentit, el president ha celebrat que ara “quan presentem i venem Catalunya a fora tenim la recerca i les universitats com a elements del nostre catàleg”. El cap de l’Executiu ha subratllat que s’està generant una dinàmica que “està convertint Catalunya en el centre de referència de la recerca d’alt nivell” i ha demanat que “tinguem l’habilitat de convertir-ho, amb el pas del temps, en producte econòmic, de manera que, a més a més, vagi creant una extensió de riquesa a Catalunya”.

Reconeixement a l’activitat investigadora

La gala de lliurament dels Premis s’ha celebrat aquest vespre al Teatre Nacional de Catalunya, amb la presència també del conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, i del conseller de Salut, Boi Ruiz.

La Generalitat, a través de la Fundació Institució Catalana de Suport a la Recerca, ha reconegut l’activitat investigadora dels científics vinculats al nostre país. Aquests guardons són les màximes distincions que s’atorguen en l’àmbit de la recerca a Catalunya i, a més de premiar la investigació, han distingit la col•laboració entre el sector públic i privat, les accions de mecenatge i la divulgació científica a través dels mitjans de comunicació.

Enguany, els guardonats han estat:

- Premi Nacional de Recerca 2011: Jordi Gali, economista i director del Centre de Recerca en Economia Internacional (CREI), catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra i research professor de la Barcelona Graduate School of Economics.
- Premi Nacional de Recerca al Talent Jove: Núria López-Bigas, doctora en biologia i professora d’investigació ICREA a la Universitat Pompeu Fabra.
- Premi Nacional al Partenariat Públic-Privat en Recerca i Innovació: IBM i Barcelona Supercomuting Center.
- Premi Nacional de Mecenatge Científic: Pere Mir, doctor en ciències químiques i president de la Fundació CELLEX.
- Premi Nacional de Comunicació Científica: programa “Valor Afegit” de Televisió de Catalunya.

Font: Oficina del President de la Generalitat de Catalunya