Els millors 8 vídeos sobre ciències dels escolars catalans reben els premis del concurs X(p)rimenta 2012

Els millors 8 vídeos sobre ciències dels escolars catalans reben els  premis del concurs X(p)rimenta 2012

Un total de 132 vídeos de Primària, Secundària i Batxillerat han participat a la segona edició del concurs.

Dimarts, 26 de juny de 2012

Vuit escoles de primària, secundària i batxillerat de Barcelona, Manresa, Santa Coloma de Cervelló, Jorba i Viladecans han rebut aquest matí els guardons X(p)rimenta als millors vídeos de ciències fets per escolars catalans. El concurs l'organitza la Fundació Institució Catalana de Suport a la Recerca -adscrita a la Secretaria d'Universitats i Recerca- i l'Associació Catalana de Comunicació Científica. Els vídeos premiats mostren experiments sobre la construcció d'un submarí, l'acceleració de la gravetat, la conducció de l'electricitat a l'aigua, l'electromagnetisme, els fenòmens físics de la llum, la pila de volta i la composició dels moviments.

A la segona edició de l'X(p)rimenta s'han presentat 132 treballs. Els vídeos premiats, més 21 treballs que han rebut una menció especial, es poden veure al portal de divulgació científica de la Fundació Institució Catalana de Suport a la Recerca www.recercaenaccio.cat. Els guardons han consistit en dos premis de 300 euros cadascun per a material didàctic i 8 visites guiades al Parc Natural del Delta de l'Ebre.

X(p)rimenta ha rebut el patrocini del Parc Natural del Delta de l'Ebre i el suport del Departament d'Ensenyament, CosmoCaixa, l'Escola d'Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial; el Museu de la Ciència i la Tècnica i l'associació Physics!

Relació de centres premiats

300 euros i dues visites guiades al Parc Natural del Delta de l'Ebre a les escoles:

Primària: Escola Ítaca (Manresa). "Construcció d'un submarí".

Primària: Escola Proa (Barcelona). "Determinació de l'acceleració de la gravetat".

Visita guiada al Parc Natural del Delta de l'Ebre:

Primària. Colònia Güell (Santa Coloma Cervelló). "Conducció de l'electricitat en aigua"

Secundària. Escola Mestral (Jorba). "Composició de dos moviments".

Secundària. Institut Josep Mestres i Busquets (Viladecans). "La pila de Volta".

Batxillerat. Escola Proa (Barcelona). "Determinació de l'acceleració de la gravetat"

Batxillerat. Col·legi Immaculada Concepció d'Horta (Barcelona). "L'electromagnetisme"

Batxillerat. Col.legi Immaculada Concepció d'Horta (Barcelona). "Fenòmens físics de la llum"