Enric Claverol reflexiona sobre la col·laboració público-privada per al finançament de la ciència a La Vanguardia

El text repassa diferents models europeus i nord-americans de col·laboració entre la recerca pública i el sector privat que uneixen el millor d’ambdós àmbits aportant, alhora, rendibilitat per a l’inversor.

Barcelona, 15 d'octubre de 2012

Els nous mecanismes de col·laboració público-privada per al finançament de la ciència han estat els principals eixos temàtics d’un article d’opinió d’Enric Claverol, director general de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, publicat per La Vanguardia el passat diumenge 14 d’octubre.

El text repassa diferents models europeus i nord-americans de col·laboració entre la recerca pública i el sector privat que uneixen el millor d’ambdós àmbits aportant, alhora, rendibilitat per l’inversor. La creació per part de les universitats d’empreses cotitzades a borsa que comercialitzen el seu coneixement, la constitució d’endowments o l’ús de fons d’inversió corporatius són alguns d’aquests casos.