L’equip de la UVic guanya la competició del joc RYM de la Setmana de la Ciència

Es va imposar a sis equips procedents de les universitats de Barcelona, Politècnica de Catalunya, Pompeu Fabra, de Girona, Ramon Llull i Abat Oliba en una partida múltiple celebrada a la Sony Store de Barcelona, dins el programa de la Setmana de la Ciència.

Barcelona, 21 de novembre de 2012

L’equip format Jomer Olinares i Nicolay Ganchev, estudiants de la Universitats de Vic (UVic) va guanyar ahir la competició interuniversitaria en directe de la versió web del joc RYM, Research Your Mind, que permet jugar i esbrinar el nivell de coneixements bàsics sobre diferents àmbits de la ciència. El binomi de la UVic es va imposar a sis equips procedents de les universitats de Barcelona, Politècnica de Catalunya, Pompeu Fabra, de Girona, Ramon Llull i Abat Oliba en una partida múltiple celebrada a la Sony Store de Barcelona, dins el programa de la Setmana de la Ciència.

El RYM és un joc interactiu de format pregunta-resposta, per joves de 16 a 20 anys i públic general, que està disponible per a dispositius mòbils, navegadors web i Facebook, i ha estat creat pel Govern i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.  Per jugar-hi s’ha d’accedir a www.rym.cat, tant per competir en línia com per escaneig del codi que permet jugar via smartphone.

A la competició en directe d’ahir, cada equip, integrat per dues persones, va participar en una primera eliminatòria en la qual l’encert en les respostes i el temps consumit van ser els factors que van determinar els dos finalistes, el equips de la UVic i la UPC. Els guanyadors van rebre com a premi un ordinador portàtil Sony Vaio cadascun i els segons classificats un e-reader. Un cop conclosa la Setmana de la Ciència, entre tots els participants en les diferents versions del RYM, i que hagin finalitzat el joc, es sortejarà un ordinador portàtil.