Taller de robòtica dins l’SC’12 com a fruit del conveni entre l’FCRi i l’IEEE

El taller, impartit per membres de la Student Branch de la UNED per Catalunya i del grup de robòtica de l’IEEE – UNED Catalunya, va consistir en la construcció, per part dels alumnes de 4t curs de Primària de l’Escola Sant Josep de Sant Vicenç dels Horts, d’un robot senzill, seguint el model d’un ésser viu.

Barcelona, 28 de novembre de 2012

Coincidint amb la immediatesa de la Setmana Europea de la Robòtica (del 26 de novembre al 2 de desembre) els alumnes de 4t curs de Primària de l’Escola Sant Josep de Sant Vicenç dels Horts van participar durant la passada Setmana de la Ciència d’un taller de robòtica desenvolupat a partir del recent conveni de col·laboració en divulgació científica entre l’Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE Spanish Section) i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi).

L’objectiu principal del taller, impartit per membres de la Student Branch de la UNED per Catalunya i del grup de robòtica de l’IEEE – UNED Catalunya, va ser la construcció per part dels alumnes d’un robot senzill, seguint el model d’un ésser viu. Un cop completat el procés constructiu es va realitzar una comparativa real entre les funcionalitats d’un ésser viu i les d’un robot.

Encaminat a estimular els alumnes en l’estudi de les ciències i les noves tecnologies, el taller va utilitzar diverses aplicacions de LEGO per construir un caiman robòtic després d’estudiar un vídeo amb els moviments naturals de l’animal. Aquest taller ha format part del Dia de la Ciència a les Escoles, un projecte amb finançament de la Fundación Española para la Ciencia y la Tecnologia (FECYT).