La biodiversitat i el canvi climàtic al mar de Weddell, a Recerca en Acció

Un grup d’investigadors de l'Institut de Ciències del Mar (CSIC) de Barcelona durant gener, febrer i març del 2013 viatjaran pel mar de Weddell i explicaran la seva aventura al portal Recerca en Acció.

Barcelona, 4 de febrer de 2013

Un grup d’investigadors del Institut de Ciències del Mar (CSIC) de Barcelona són ara mateix a bord del vaixell trencaglaç d’investigació polar alemany “Polarstern”. Durant gener, febrer i març del 2013 viatjaran pel Mar de Weddell i explicaran la seva aventura a Recerca en Acció, portal de divulgació científica de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, on ja s’han començat a relatar les seves vivències.

El seu objectiu és estudiar els canvis que s’han donat a l’ecosistema de la costa Est de la Península Antàrtica després del col·lapse d’una immensa plataforma de gel l’any 2002, quan en 33 dies es van desprendre 3.200 km2 de gel. L’àrea on ara són els científics es considera una zona de les més sensibles al canvi climàtic a nivell mundial.

Durant les pròximes 8 setmanes aquest equip d'investigadors explicarà a www.recercaenaccio.cat les seves activitats científiques i els seus resultats, a més d’alguns detalls de la vida a bord i la convivència amb els seus companys d'expedició.