La periodista Mònica López, Premi Ferran Sunyer i Balaguer per la difusió de les matemàtiques i una entrevista a Carles Simó, Premi Nacional de Recerca 2012

Barcelona, 23 d'abril de 2013

Mònica López, periodista responsable de la secció de ciència del diari Ara, va rebre ahir el Premi Matemàtiques i Societat de la Fundació Ferran Sunyer i Balaguer, emmarcat dins els Premis Sant Jordi 2013 de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC). El guardó se li va concedir per diferents treballs periodístics dedicats a la difusió de les matemàtiques publicats al diari Ara, entre ells per la seva entrevista del 17 de març de 2013 al Dr. Carles Simó, catedràtic de Matemàtica Aplicada de la Universitat de Barcelona i Premi Nacional de Recerca 2012 de la Generalitat de Catalunya i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.

L’entrevista, publicada a l’Ara un dia abans de l’acte del lliurament dels Premis Nacionals de Recerca, celebrat al Teatre Nacional de Catalunya de Barcelona el dilluns 18 de març de 2013, realitza un ampli repàs per la trajectòria investigadora del Dr. Simó. El text tracta àmpliament la vessant multidisciplinària de les matemàtiques, la seva actual infrautilització en el panorama de la recerca i la reivindicació, per part de l’entrevistat, de la necessitat d’incorporar matemàtics a tots els equips de recerca.