Amgen Foundation Science Teachers Training Initiative ASTTI: “Ensenyar i aprendre biociències al segle XXI”

<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
</head>
<body>

</body>
</html>

Per quart any, l'FCRi es complau a presentar una nova edició del Programa Amgen Teach, adreçat a docents professors de secundària de Ciències, Tecnologia i Matemàtiques de Catalunya. Es tracta d’un programa de 20 hores de formació, gratuït i reconegut pel Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, i que enguany se centra en la temàtica “Ensenyar i aprendre biociències al s.XXI. Noves idees i paradigmes científics, i noves maneres de portar-ho a l’aula”.

S'han programat tres tallers per al curs acadèmic 2017-2018.

Cadascun dels tallers es distribueix en 6 sessions localitzades tant a l’FCRi com al Parc Científic de Barcelona (PCB), segons el següent calendari:

Calendari detallat  i  Guia pràctica del curs.

Programa taller 1

Sessió I (3h). 16/11/2017. Una escola oberta a la ciència. Una ciència oberta a la societat. A càrrec de Mar Carrió.

Sessió II (3h). 23/11/2017. Per què envellim i com podem evitar-ho?  Els mecanismes biològics i genètics de l’envelliment. A càrrec de Salvador Macip.

Sessió III (4h). 28/11/2017. Aprenentatge de les biociències a través de projectes. Recursos pràctics per portar a l'aula. A càrrec de Jordi Domènech i/o Marcel Costa.

Sessió IV (3h). 30/11/2017. Eines comunicatives per al debat sociocientífic a l'aula. A càrrec de Sílvia Lope i Laura Farró.

Sessió V (4h). 12/12/2017. Recursos pràctics de química per treballar en les biociències. A càrrec de Josep Corominas.

Sessió VI (3h). 14/12/2017. Salut, medi ambient i controvèrsies sociocientífiques. Recursos pràctics per portar a l'aula. A càrrec de Sílvia Alcaraz.

Per a més informació, contacteu amb blopez@fundaciorecerca.cat.

En edicions prèvies, el programa Amgen Teach es va centrar en el tema de la biomedicina (curs 2014-2015), la salut i l'ecologia (curs 2015-2016), i els medicaments (curs 2016-2017).