Comença la quarta edició a la Garrotxa del programa Petits Talents Científics d’actualització científica i didàctica per a docents

15 octubre 2024 | Notícies, Sala de premsa

Petits Talents Científics (PTC), programa d’actualització científica i didàctica per al professorat de primària, i obert a mestres d’infantil, amb 11 anys de funcionament a Catalunya, enceta aquest curs 2024-2025 la seva quarta edició a la Garrotxa. Un total de 10 docents de primària, totes dones, de 6 centres educatius de la comarca passaran per aquesta formació, acreditada pel Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat. PTC està organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), amb la col·laboració dels Serveis Educatius de la Garrotxa del Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya i el suport de Laboratorios Hipra.

El programa aporta al professorat eines pedagògiques i assessorament per crear situacions d’aprenentatge basades en la investigació que permeten a l’alumnat fer petits projectes de recerca i pràctiques experimentals durant el curs, estimulant l’aprenentatge amb sentit, la curiositat, i el pensament crític. Des de 2013, PTC ha format 1.008 docents, amb la participació de 25.022 alumnes de 293 centres educatius d’arreu Catalunya en les diferents edicions locals realitzades (fins ara a Barcelona, Esplugues de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat, la Garrotxa, Girona, Tarragona i comarques lleidatanes). A les seves quatre edicions a La Garrotxa, inclosa l’actual, s’ha format un total de 50 docents i uns 742 alumnes.

Cada edició de PTC se centra en una temàtica concreta que uneix diversos continguts del currículum de primària, que normalment es treballen per separat. Així es fomenta una visió transversal d’aquests continguts entre els i les mestres de primària. Enguany la temàtica del programa a la Garrotxa és “Investiguem sobre la llum, el so i la calor”. S’hi estudiaran aspectes com ara la naturalesa de la llum, la seva transmissió des d’una font lluminosa i els seus colors; l’estructura interna de la matèria (model de partícules); i la naturalesa i els mecanismes de transmissió del so i de la calor (conducció i convecció).

El curs proporcionarà als docents participants estratègies i recursos per poder dissenyar diferents itineraris d’investigació amb els seus alumnes en aquest àmbit temàtic, implicant-los en recerques autèntiques. Els projectes duts a terme als centres participants es presentaran a final de curs per part de l’alumnat en un esdeveniment de trobada anomenat “Congrés de Petits Talents Científics”, que se celebrarà al maig de 2025.

Responsable de premsa

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.