Prop de 40 científics emèrits, especialistes i professors participants a la tercera edició del programa Experiència, organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), s’hi van reunir a l’auditori de la Fundació el passat 6 de febrer per compartir casos pràctics de padrinatge científic d’escoles incloses a aquesta iniciativa en una jornada de compartiment de bones pràctiques.
Aquest programa de l’FCRi connecta escoles catalanes amb científics emèrits per tal de completar i actualitzar l’educació científica i tècnica dels joves i donar suport al professorat en aquest àmbit. Un equip de 26 investigadors jubilats i emèrits, o en la darrera fase de les seves carreres, han protagonitzat diferents accions de formació científica els cursos 2015-2016, 2016-2017 i 2017-2018) pel mateix nombre d’escoles.
La jornada de bones pràctiques ha comptat amb una taula rodona prèvia, protagonitzada pel catedràtic de Matemàtiques de la UPC, escriptor i expert en educació matemàtica Claudi Alsina, i l’emprenedor, director i cofundador d’InnovaMat, Andreu Dotti; actuant com a moderadora Digna Couso, directora del Centre de Recerca per a l’Educació Científica i Matemàtica (CRECIM).
L’acte ha inclòs vuit casos de bones pràctiques de binomis científic-escola, pertanyents als centres Escola Garbí Pere Vergés – Esplugues; Escola Heura; Escola Joan Blanquer; INS Castellar del Vallès; Escola Virolai; Escola Frederic Mistral-Tècnic Eulàlia; INS Ferran Tallada i Institut Vil·la Romana.