Notícies | Sala de premsa

La controvèrsia entre biologia i ètica sobre la possibilitat de parar l’envelliment i la mort protagonitza el primer espai de diàleg Àgora de l’AE-BKH, dedicat al públic general

02 novembre 2023 | Notícies, Sala de premsa

“Podrem parar l’envelliment i la mort?” és el títol del primer diàleg Àgora organitzat pel Barcelona Knowledge Hub de l’Acadèmia
Europaea (AE-BKH), que reunirà a Salvador Macip, investigador del Departament de Biologia Molecular i Cel·lular de la Universitat de Leicester (Regne Unit) i director del Departament d’Estudis de Ciències de la Salut de la Universitat Oberta de Catalunya; i Maria Begoña Román, professora d’Ètica i Bioètica de la Facultat de Filosofia de la Universitat de Barcelona, el dimecres 8 de novembre a la RACAB (18.00 h, La Rambla,
115, Barcelona). Aquest nou espai ciutadà de diàleg sobre les repercussions socials de la ciència, destinat al públic general, té un format de debat participatiu que vol sumar al debat les persones assistents. Cristina Sáez, periodista de ciència i salut, moderarà l’acte.

La controvèrsia entre biologia i ètica sobre la possibilitat d’aturar l’envelliment i la mort és un tema que ha generat un intens debat, tant entre els experts en diferents disciplines científiques com a la societat en general. Existeixen arguments a favor i en contra de la recerca de la immortalitat o la prolongació indefinida de la vida. L’experiència investigadora de Macip, especialitzat en la relació entre càncer i envelliment, es complementarà, en aquest debat, amb la dimensió bioètica representada per Román.

L’AE-BKH va iniciar el proppassat octubre un nou espai de diàlegs científics a Barcelona amb dues modalitats diferents: d’una banda, un format d’alt nivell científic en anglès, i, de l’altra, en català/castellà de divulgació científica, l’Àgora ciutadana. Ambdós es celebren a la RACAB amb una periodicitat mensual.