Els efectes perniciosos de la sobremedicació i el seu potencial distorsionador de la pròpia medicina protagonitzen l’espai de diàleg científic per al públic general de l’AE-BKH

01 octubre 2024 | Notícies, Sala de premsa

Joan Ramon Laporte, farmacòleg, autor de Crònica d’una societat intoxicada (Columna, 2024), i Francesca Zapater, metgessa jubilada i membre del Fòrum Català d’Atenció Primària, moderats per la periodista científica Cristina Sáez, protagonitzaran la sisena “Àgora” del Barcelona Knowledge Hub de l’Acadèmia Europaea (AE-BKH), el dimecres  9 d’octubre  a la RACAB (18.00 h, La Rambla, 115, Barcelona), titulada “La sobremedicació”. En aquest espai de diàleg científic per al públic general, es debatrà sobre els efectes perniciosos de la sobremedicació en la societat actual i el seu potencial distorsionador de la pròpia medicina. L’acte es farà en català.

La sobremedicació en la medicina és un fenomen preocupant que desafia l’equilibri entre el tractament efectiu i el risc d’efectes secundaris. En un món on la prescripció excessiva és comuna, el veritable valor de la medicina queda eclipsat. En un entorn de salut marcat per suposades solucions ràpides i pastilles miraculoses, Joan Ramon Laporte i Francesca Zapater reflexionaran, entre d’altres aspectes, sobre com podem centrar-nos a abordar les causes subjacents de les malalties i promoure un estil de vida saludable.

Aquest enfocament no només redueix la dependència de medicaments, sinó que també reafirma el compromís dels professionals de la salut amb el benestar integral dels seus pacients. En última instància, el veritable valor en la medicina resideix en l’empoderament de l’individu per prendre el control de la seva salut i en la capacitat dels metges per guiar-los cap a una vida més saludable i equilibrada. L’AE-BKH va iniciar l’octubre de 2023 un nou espai de diàlegs científics a Barcelona amb dues modalitats diferents: d’una banda, un format d’alt nivell científic en anglès, i, de l’altra, en català/castellà de divulgació científica, l’Àgora Ciutadana. Ambdós es celebren a la RACAB amb una periodicitat mensual.

Responsable de premsa

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.