Notícies | Sala de premsa

Els petits talents científics de L’Hospitalet exposen els seus treballs

12 juny 2023 | Notícies, Sala de premsa

L’Auditori Barradas acull avui i divendres el Fòrum d’experiències del programa Petits talents científics, que durant tot el curs s’ha desenvolupat en nou centres educatius de primària de L’Hospitalet. Avui, 12 de juny, i divendres, 16 de juny, l’alumnat de les escoles que hi han participat exposa públicament els treballs que ha fet a les aules en el marc d’aquest projecte.

Per tercer any consecutiu, la Regidoria d’Educació, Innovació i Cultura ha desplegat a escoles de la ciutat el programa Petits talents científics, de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), amb l’objectiu de fomentar l’experimentació, la indagació i la descoberta en l’aprenentatge de les ciències entre l’alumnat d’educació infantil i primària.

Aquest any, el programa s’ha fet sota el títol “Investiguem les relacions entre els éssers vius”. Entre altres qüestions, els treballs que han elaborat els nens i les nenes i que es presenten aquesta setmana aborden com viuen les formigues i els fongs, la bassa de Can Vidalet, les relacions entre grills o l’escarabat de la farina.

La iniciativa proporciona als centres educatius recursos i orientacions pedagògics que ajuden els mestres a implantar metodologies més participatives i creatives a l’aula. Aquests recursos permeten la realització de petits treballs de recerca i de pràctiques experimentals per part de l’alumnat, que són els que presenten entre avui i divendres.

El programa té especial cura dels aspectes metodològics i didàctics per tal que els continguts científics quedin ben inserits dins un esquema pedagògic coherent amb els continguts curriculars de primària. Consta de 20 hores de formació reconegudes pel Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya i es fa en col·laboració amb els Serveis Educatius de L’Hospitalet, a través del Centre de Recursos Pedagògics (CRP). Finalitzada la formació, els mestres han de traslladar els coneixements adquirits a l’aula. Posteriorment, s’organitza la trobada, el Fòrum d’experiències, en el qual els centres educatius que hi han participat (la Marina, Ernest Lluch, Pau Vila, Pere Lliscart, Puig i Gairalt, Maria Miret, Paco Candel, Bernat Metge i Sant Gervasi) exposen els seus treballs d’investigació a l’aula.