Més de 400 alumnes lleidatans conversaran per videostreaming amb Anna Bach i Helena Arias, membres de la missió simulada a Mart Hypatia I en un acte obert a tot Catalunya

16 juny 2023 | Notícies, Sala de premsa

Anna Bach i Helena Arias, membres de la missió simulada a Mart, Hypatia I, respondran a les preguntes d’alumnes d’arreu Catalunya en un acte per videostreaming el pròxim dilluns 19 de juny (de 9,30 h a 11.40 h). L’esdeveniment tindrà dues seus físiques des de les quals s’alternaran diferents connexions:  la seu de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) a Barcelona, des d’on parlaran les dues científiques d’Hypatia I, i l’IES Joan Oró de Lleida, al qual hi acudiran presencialment 4 escoles de la ciutat, amb més de 400 alumnes.

Aquesta macroconnexió oberta a escoles d’arreu Catalunya, està organitzada per l’FCRI dins del seu projecte #100tífiques, i forma part de les activitats concebudes per aquesta entitat dins del programa de l’Any Joan Oró, commemoració oficila per part del Govern de Catalunya del centenari del naixement del cèlebre bioquímic català.

L’alumnat podrà fer preguntes a les dues membres d’Hypatia I, que explicaran els reptes, dificultats i activitats dutes a terme en la seva recent missió simulada a Mars, que va tenir lloc el passat abril, durant 15 dies, a la Research Desert Station del desert de Utah (EUA). La part lleidatana de l’acte comptarà amb una sessió d’experiments científics en directe a càrrec de la divulgadora Tracy Hund.

Hypatya I, una iniciativa amb suport d el’FCRI, ha estat una missió simulada a Mars protagonitzada per un grup interdisciplinari de 9 investigadores catalanes que, a banda de recrear les condicions reals d’una missió al planeta vermell, pretén visibilitzar el paper de la dona en l’àmbit espacial i científic en general.

Biografia Anna Bach

Biografia Helena Arias