Mireia Baylina, doctoranda de la UIC, guanya la setena edició del concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts”

28 juny 2024 | Notícies, Sala de premsa

Mireia Baylina, doctoranda de la Universitat Internacional de Catalunya (UIC), va obtenir ahir el primer premi de la setena edició del concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts”, amb una presentació de tesi sobre planificació anticipada de les cures durant l’envelliment titulada “Planificar anticipadament per cuidar dignament”. Organitzat pel Departament de Recerca i Universitats, mitjançant el Consell Interuniversitari de Catalunya, la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i les 12 universitats catalanes, el concurs va celebrar ahir la seva final a CaixaForum Tarragona, en un acte amb participació de finalistes de totes les universitats.

El segon premi va correspondre a Gala Pujol, de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), per la presentació “Com canviar el món amb una palleta de cartró”. El premi del públic, per la seva banda, va ser per Adrià Vilalta, de Universitat Rovira i Virgili (URV), per la presentació “El gust més enllà de la boca”. La menció especial “Assumpció Català i Poch”, per a tesi en català, va recaure en Raquel Serrano, de la Universitat de Barcelona (UB), per la tesi “La intercomprensió com a trampolí al plurilingüisme: implicacions d’una experiència didàctica a Catalunya amb estudiants de secundària”.

El concurs “Presenta la teva tesi en 4 minuts” planteja el repte comunicatiu d’explicar una tesi doctoral en 4 minuts de forma atractiva i comprensible pel públic general. Els 12 finalistes (8 dones i 4 homes) han superat les proves classificatòries prèvies i finals de les seves universitats, en què han participat 154 concursants.

S’hi han atorgat tres premis. El primer (3.000 euros) i el segon (2.000 euros) per avaluació del jurat, més un premi per votació del públic (1.000 euros). A aquests s’afegeix una menció especial, denominada “Assumpció Català i Poch”, en honor a aquesta matemàtica i astrònoma pionera, per a tesis en llengua catalana, dotada amb 1.000 euros. En la final actual, s’han presentat 10 tesis en català i 2 en castellà.

Enguany, el jurat ha esta format per Laura Román, secretaria general del Consell Interuniversitari de Catalunya; Laia Pellejà, directora de la Fundació iCERCA; Anna Font, directora del Departament d’Art i Cultura de la Fundació “la Caixa”; Miriam Rivera, responsable de Comunicació de l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC); Gerard Campeny, responsable de Comunicació de l’Institut Català de Paleoecologia Humana i Evolució Social (IPHES); Josep Suñé, responsable del pòdcast sobre investigació química “Blau de Prússia”, coproduït per Tarragona Ràdio i l’Institut Català d’Investigació Química (ICIQ); Andrea Camacho, ambientòloga i divulgadora científica, cofundadora del projecte de divulgatiu “L’Ovella Verda”; i Jordi Mas, director general de l’FCRI.