Ot Serres,  alumne de l’INS Samuel Gili i Gaya de Lleida, guanya el primer concurs de divulgació i comunicació científica del programa Amgen TransferCiència

16 juny 2023 | Notícies, Sala de premsa

Un vídeo sobre la seqüenciació tridimensional del genoma eucariota ha estat el guanyador del primer concurs de divulgació i comunicació científica de la quarta edició del programa Amgen TransferCiència. Creat per Ot Serres, alumne de 1r de batxillerat de l’INS Samuel Gili i Gaya de Lleia, la peça audiovisual compara creativament la similitud d’aquest procés de seqüenciació tridimensional amb un plat d’espaguetis.

Aquest concurs, adreçat a les escoles que han participat en la quarta edició del programa, està organitzat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i la biotecnològica Amgen.

La convocatòria convidava l’alumnat a explicar un concepte científic o resultat dels tallers pràctics d’Amgen TransferCiència, en un vídeo de màxim dos minuts. L’objectiu d’aquesta iniciativa és potenciar la capacitat d’exposar en públic de l’alumnat en l’àmbit de la genètica i/o la biotecnologia.

Els vídeos finalistes estan disponibles en el web d’Amgen TransferCiència i al canal de YouTube d’Amgen España. A partir de les votacions del públic i la valoració d’un jurat, format per patrocinadors, organitzadors del programa, formadors i investigadors, s’ha seleccionat el millor comunicador en l’edició 2022-2023.

La quarta edició d’Amgen TransferCiència ha experimentat un rècord d’investigadors i centres educatius preinscrits. Un total de 33 joves científics/ques  (19 dones i 14 homes) han fet diferents activitats a 35 centres educatius. En total, més de 1.200 escolars s’han beneficiat del programa a la Comunitat de Madrid, Comunitat Valenciana, Catalunya, Illes Balears i, per primera vegada, Galícia.