La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), en col·laboració amb l’Ajuntament de Barcelona i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, organitzen el programa “Joves, Ciència i Ètica”.
“Joves, Ciència i Ètica” facilita que els alumnes desenvolupin la seva capacitat de debat i que, alhora, contrastin i coneguin els aspectes ètics que comporta la recerca científica, establint les seves pròpies conclusions, amb el suport de científics especialitzats en cada temàtica i d’experts en ètica.
La temàtica de l’edició 2025 se centra en l’ètica espacial i explora qüestions clau de l’exploració del cosmos: missions anàlogues a la Terra, la privatització de l’espai i el paper de grans corporacions i persones amb recursos, el context social i econòmic de l’expansió al sistema solar i com habitar diferents mons, així com l’ús dual de l’espai, civil i militar.
Hi col·laboren
Departament d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona.
