Notícies | Sala de premsa

Obert fins al 13 de maig el dotzè concurs X(p)rimenta de vídeos escolars sobre experiments científics en català

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i l’Associació Catalana de Comunicació Científica (ACCC) organitzen enguany el 12è Premi de Comunicació Científica Audiovisual X(p)rimenta 2022. Aquesta convocatòria s’adreça a alumnes i a docents que vulguin fer un experiment científic i enregistrar-lo en vídeo, amb dos objectius: divulgar un principi científic o tecnològic vinculat al currículum dels ensenyaments de primària, secundària, batxillerat o cicles formatius, i aprendre a usar les bases del llenguatge audiovisual.

Els vídeos han de ser de durada breu (màxim de 3 minuts) i estar realitzats per un màxim de 5 alumnes i un/a docent. ”X(p)rimenta vol continuar prioritzant la qualitat dels vídeos presentats per les escoles, tant pel que fa al contingut dels experiments com als aspectes formals de realització dels vídeos. Per això, encoratgem a les escoles a presentar filmacions amb un bon nivell de qualitat d’imatges, de so i d’edició.  També volem promoure els experiments senzills i originals. Vegeu en aquest sentit les següents Recomanacions per a millorar la qualitat dels vídeos.

Enguany volem convidar els participants a compartir a les xarxes socials fotografies del making of del vídeo experimental amb: l’etiqueta #Experimenta2022; el títol del vídeo; el nom del centre educatiu; el nivell educatiu (primària, secundària o batxillerat/cicles formatius); l’àrea temàtica (física, geologia, química, biologia, tecnologia i enginyeria, totes les  àrees).

Premis, mencions i finalistes

Es concediran tres premis als millors vídeos presentats, un per a cada categoria (primària, secundària, i batxillerat/cicles formatius).

Per cada una de les categories els premis consisteixen en:

El centre educatiu del qual forment part els grups premiats rebrà: un xec regal valorat en 500 € per bescanviar-lo en una empresa especialitzada en material escolar científic ofert per l’empresa Telstar (https://www.telstar.com) i Ercros (http://www.ercros.es); una micropipeta i una caixa de puntes ofert pel Centre Tecnològic Leitat (https://www.leitat.org); una impresora HP OfficeJet Pro 9022e Multifunción ofert per l’empresa HP (https://www.hp.com/); un diploma en reconeixement a la seva tasca educativa.

Cada estudiant que hagi participat en el vídeo guanyador d’una de les tres categories premiades rebrà: un lot de fruits secs ofert per l’empresa Frit Ravich (https://www.fritravich.com/); un bolígraf personalitzat amb el seu nom imprès amb 3D ofert pel Centre Tecnològic Leitat (https://www.leitat.org); una impresora HP tango ofert per l’empresa HP (https://www.hp.com); una visita guiada a una empresa/fàbrica de cosmètica i/o perfums al grup aula d’un dels grups d’alumnes guanyadors ofert pel Beauty Cluster Barcelona (https://beautyclusterbarcelona.com/); un lot experimental de robòtica educativa ofert per l’empresa Ro-botica (https://www.ro-botica.com/), Primària: Thirsty Plant Kit  https://www.ro-botica.com/Producto/Tech-Will-Save-Us/, Secundària: Synth Kit Sintetizador https://www.ro-botica.com/Producto/Tech-Will-Save-Us-Synth-Kit-Sintetizador/, Batxillerat i Cicles Formatius: Placa controladora ARDUINO UNO Rev3 https://www.ro-botica.com/Producto/Placa-ARDUINO-UNO/; una activitat científica organitzada per Pendulum, Associació per a la Difusió del Coneixement Científic, que ofereix una conferència experimental al grup aula d’un dels grups d’alumnes guanyadors (http://www.pendulum.es/) i MMACA, Museu de les Matemàtiques de Catalunya, que ofereix una visita guiada a un grup d’alumnes a la seva seu de Cornellà de Llobregat (https://mmaca.cat/); un taller de biologia al grup aula d’un dels grups d’alumnes guanyadors (https://www.exponensbiology.com/); i un taller experimental de creació de cosmètics i/o perfums al grup aula d’un dels grups d’alumnes guanyadors ofert pel Beauty Cluster Barcelona (https://beautyclusterbarcelona.com/).

Mencions

L’alumnat que hagi participat en els vídeos amb menció especial rebrà: una entrada doble per visitar el museu de ciències CosmoCaixa de Barcelona combinada amb una sessió pel Planetari (https://cosmocaixa.org/); un diploma en reconeixement a la seva participació.

El centre educatiu i professorat responsable dels vídeos premiats rebran un diploma en reconeixement a la seva tasca educativa.

Pel que fa a l’alumnat que hagi participat en els vídeos finalistes rebrà un diploma en reconeixement a la seva participació

Els vídeos guardonats amb Premis i Mencions seran penjats a Recerca en Acció per tal que serveixin d’exemple a qualsevol persona interessada i alimentin la  base de dades d’experiments del portal.

Lliurament dels premis

La llista dels vídeos finalistes està previst es publiqui al portal de Recerca en Acció el 8 de juny de 2022.

L’acte de lliurament dels premis i guardons està previst que tingui lloc presencialment del 13 al 17 de juny de 2022 a l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) del Campus Diagonal-Besòs de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). Tanmateix, si les condicions sanitàries causades per la COVID19 no permetessin realitzar l’acte, el lliurament dels premis  i guardons es faria telemàticament.

Com participar-hi?

Llegiu-ne les Bases, on trobareu els detalls. El termini es clou el dia 13 de maig de 2022.

X(p)rimenta 2022 compta amb el patrocini principal de Telstar i d’Ercros; el patrocini de Frit Ravich, delCentre Tecnològic Leitat, d’HP, de Beauty Cluster i de Ro-Botica; el suport  de Pendulum iel MMACA; i la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya; l’EduCaixa.Fundació “la Caixa” i l’Escola d’Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) – Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

Organitzadors:

Amb el patrocini principal:

Amb el patrocini:

Amb el suport:

Amb la col·laboració:

Identitat gràfica

 Imatge de marca

Contacte Premsa

Miquel Àngel Guadalupe
mguadalupe@fundaciorecerca.cat

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.