Notícies | Sala de premsa

L’FCRI participa al consortium meeting presencial del projecte europeu RRI-LEADERS a la ciutat de Sofia

03 julio 2023 | Notícies, Sala de premsa

Els dies 28, 29 i el 30 de juny va tenir lloc a Sofia (Bulgària) la 6a Assemblea General presencial del projecteu europeu RRI-LEADERS i el 3r Policy Learning Workshop. L’esdeveniment va reunir tots els socis del projecte, la junta assessora i alguns representants nacionals i europeus de l’administració, del mon de l’empresa i de la societat civil (stakeholders) per compartir els avenços del projecte i debatre qüestions sobre la integració de la investigació i innovació responsables en l’elaboració de polítiques.

Aquest projecte europeu, emmarcat dins del Programa Europeu Horizon 2020, i amb participació de l’FCRI com a partner metodològic, té com a missió explorar l’aplicació del marc de l’RRI (Responsible Research and Innovation) dins dels sistemes d’innovació territorial. L’àmbit territorial del projecte compren la regió de Macedònia Occidental (Grècia), i les ciutats de Thalwil (Suïssa), Sofia (Bulgària) i Sabadell a Catalunya, abordant diferents àmbits temàtics com ara la transició digital, el treball i l’emprenedoria juvenil, el desenvolupament urbà sostenible; la transició energètica; i l’envelliment actiu, entre altres.

El taller ha adoptat una perspectiva pràctica sobre diversos aspectes de la governança territorial i les pràctiques de lideratge amb l’objectiu d’ajudar els responsables territorials a dissenyar polítiques de futur anticipatòries, inclusives, reflexives i sensibles.

La clausura d’aquestes jornades va tenir lloc a l’Ajuntament de Sofia, amb la presència del seu alcalde, Gencho Kerezov, que va adreçar a l’auditori unes paraules sobre transició verda i digital.