Notícies | Sala de premsa

Prop de 6.000 alumnes catalans participen demà al Dia de la Ciència a les Escoles

14 noviembre 2023 | Notícies, Sala de premsa

Prop de 6.000 alumnes catalans de 3r i 4t d’ESO participaran demà, 15 de novembre, a una nova edició del Dia de la Ciència a les Escoles, activitat emblemàtica amb 19 edicions celebrades en el marc de la Setmana de la Ciència, impulsada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) amb el suport del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya. En format virtual, l’acte inclourà quatre intervencions a càrrec d’un equip de científics i científiques que seran seguides remotament durant el matí per alumnat d’arreu el territori des del canal de YouTube de l’FCRI.

Els alumnes participants han treballat prèviament les matèries seleccionades mitjançant uns vídeos, en què els mateixos investigadors els han plantejat un repte científic que han de resoldre. Els alumnes contrastaran les solucions i interactuaran virtualment amb els investigadors, tot formulant-los també preguntes.

Les temàtiques i xerrades seran: la microgravetat, amb José Antonio Rojas, investigador de l’Escola d’Enginyeria de Telecomunicació i Aeroespacial de Castelldefels de la UPC; la nanotecnologia; a càrrec de Jordi Díaz, professor de Química al Departament de Materials, i tècnic a la Unitat de Tècniques Nanomètriques dels Centres Científics i Tecnològics de la UB; l’espai, amb Núria Jar, periodista especialitzada en ciència i salut i membre de la tripulació de l’estada simulada a Mart Hypatia I; i la meteorologia, amb Eloi Cordomí, físic i meteoròleg de Televisió de Catalunya.

Sobre la 28a Setmana de la Ciència

Xerrades, visites guiades, rutes, exposicions, tallers, conferències i prop de 400 activitats de divulgació científica gratuïtes a 36 comarques integraran, del 10 al 19 de novembre, l’àmplia oferta de lleure d’alt contingut científic de la 28a Setmana de la Ciència a Catalunya (SC’23).

Organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), amb el suport de la Generalitat de Catalunya, l’SC’23 pren com a fil temàtic conductor la figura del cèlebre bioquímic català Joan Oró i Florensa, en el marc de la commemoració del centenari del seu naixement, impulsada enguany pel Govern de Catalunya.