Lliurat a Josep Rull, president del Parlament, l’informe “L’estat de la ciència a Catalunya 2023”, coordinat per l’FCRI a petició del Govern

30 julio 2024 | Notícies, Sala de premsa

El president del Parlament de Catalunya, Josep Rull i Andreu, ha rebut avui en una audiència l’informe “L’estat de la ciència a Catalunya 2023”, coordinat per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), a petició del Govern. L’estudi, que diagnostica el sistema català de recerca i innovació cada dos anys, li ha estat lliurat pel director general de l’FCRI, Jordi Mas i Castellà; la coordinadora de l’informe, Dolors López, i els experts independents autors. Aquest treball va ser presentat públicament el passat mes de maig pel conseller de Recerca i Universitats i president de l’FCRI, Joaquim Nadal i Farreras.

Segons les principals conclusions de l’informe, la recerca científica a Catalunya viu un punt d’inflexió marcat per un nou marc legislatiu favorable (Llei de la ciència del Parlament de Catalunya) i la progressiva recuperació del ritme de les inversions, que la situen avui en el camí del creixement, la millora de la competitivitat i el manteniment de l’excel·lència en el panorama europeu. L’estudi ha estat realitzat per 5 experts independents dels àmbits de les universitats, els centres de recerca, l’empresa, l’impacte socioeconòmic i la internacionalització, i ha comptat amb la col·laboració de 32 entitats.

La publicació, de caràcter biennal, va veure la llum per primer cop el 2021. Aquest segon informe ha comptat amb l’autoria de Josep M. Vilalta, secretari executiu de l’Associació Catalana d’Universitats Públiques (ACUP) -capítol d’Universitats-; i els autors, que avui han assistit al lliurament de l’informe, Josep Samitier, president de l’Associació Catalana d’Entitats de Recerca (ACER) i director de l’Institut de Bioenginyeria de Catalunya (IBEC) -centres de recerca-; Mariona Sanz, cap d’Innovació i Desenvolupament de Negoci del Barcelona Supercomputing Center (BSC-CNS) -capítol d’empresa-; Paula Adam Bernard, directora de recerca de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries de Catalunya (AQuAS) -impacte socioeconòmic-; i Montse Daban, directora d’Anàlisi Estratègica i Relacions Internacionals de Biocat -internacionalització-.

Vegeu informe: https://estatciencia.fundaciorecerca.cat/PDFs/FCRI-InformeEstat-Ciencia.pdf

Identitat gràfica

Imatge de marca

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.