Albert Einstein “torna” a Barcelona per dues hores dissabte 18 de novembre, en una passejada teatralitzada per al públic familiar pels llocs que va recórrer fa 100 anys

16 noviembre 2023 | Notícies, Sala de premsa

Dins del programa de més de 400 actes de la 28a Setmana de la Ciència (SC’23), la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), amb el suport de l’Ajuntament de Barcelona, ha organitzat l’itinerari teatralitzat “Passeig amb Albert Einstein per Barcelona” que el pròxim dissabte 18 de novembre, d’11.00 h a 13.00 h, recorrerà diferents punts de la visita feta pel físic i Nobel alemany a Barcelona fa 100 anys, sortint de l’Estació de França, on va arribar originalment (Av. del Marquès de l’Argentera, s/n, 08003 Barcelona, a les 11.00 h. Durada prevista: fins a les 13.00 h).

Un actor caracteritzat d’Einstein explicarà, en una visita guiada, el recorregut del geni i les anècdotes que el van caracteritzar, com el fet que quan va arribar no el va rebre ningú perquè els seus amfitrions es van equivocar de dia o que les seves xerrades, plenes a vessar per la seva popularitat, no les entenia ningú. Es tracta d’una activitat concebuda per a famílies amb nens a partir de sis anys (places limitades. Reserves a: https://setmanaciencia.fundaciorecerca.cat/frontend/detall_activitat.asp?ID=4569).

El 22 de febrer de 1923, Einstein arribava a Barcelona per impartir diverses conferències sobre la teoria de la relativitat. El va convidar la Mancomunitat de Catalunya per impulsar una ciència moderna al país. L’FCRI ha celebrat l’efemèride enguany amb el portal “Einstein a Catalunya” (https://einstein.fundaciorecerca.cat), que reviu el seu dia a dia, el que va dir i fer i el seu ressò públic fa un segle, i amb el lliurament de les distincions “Ciutat Einstein”, una sèrie de plaques commemoratives de l’esdeveniment, als municipis que va visitar: Barcelona, Poblet, l’Espluga de Francolí, Terrassa i Sant Cugat del Vallès.

Sobre la 28a Setmana de la Ciència

Xerrades, visites guiades, rutes, exposicions, tallers, conferències i prop de 400 activitats de divulgació científica gratuïtes a 36 comarques integraran, del 10 al 19 de novembre, l’àmplia oferta de lleure d’alt contingut científic de la 28a Setmana de la Ciència a Catalunya (SC’23).

Organitzada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), amb el suport de la Generalitat de Catalunya, l’SC’23 pren com a fil temàtic conductor la figura del cèlebre bioquímic català Joan Oró i Florensa, en el marc de la commemoració del centenari del seu naixement, impulsada enguany pel Govern de Catalunya.