Notícies | Sala de premsa

El president Aragonès lliurarà demà els Premis Nacionals de Recerca 2023

19 junio 2024 | Notícies, Sala de premsa

El president de la Generalitat, Pere Aragonès i Garcia, presidirà demà, dijous 20 de juny, a partir de les 18 h, l’acte de lliurament dels Premis Nacionals de Recerca 2023, que tindrà lloc al Teatre Nacional de Catalunya. L’acte comptarà amb la participació del conseller de Recerca i Universitats i president de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), Joaquim Nadal i Farreras. Aquests guardons, convocats pel Govern per mitjà de la FCRI, fomenten el reconeixement social de la ciència i l’activitat en investigació, mecenatge, empresa, emprenedoria i comunicació.

Els Premis Nacionals de Recerca 2023 distingeixen en la seva categoria principal el professor d’investigació ICREA a l’Institut de Recerca Biomèdica (IRB Barcelona) i cap del Programa de Càncer d’aquest centre, Eduard Batlle. El guardó reconeix els seus descobriments pioners internacionalment per entendre la seva disseminació metastàtica.

En la categoria de Talent Jove els guardons premien la professora d’investigació ICREA a l’Institut d’Anàlisi Econòmica (IAE-CSIC) i professora associada a la Barcelona School of Economics (BSE), Mar Reguant, experta en el camp de l’economia de l’energia.

A més a més, la Fundació Dr. Antoni Esteve és distingida en la categoria de Mecenatge Científic i el Museu de la Ciència CosmoCaixa en la categoria de Comunicació Científica. El Premi Nacional al Partenariat Publicoprivat en R+I és per a la Fundació Catalunya La Pedrera en reconeixement a la seva xarxa de partenariats. Finalment, l’IRB Barcelona i la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA) són guardonats amb el Premi Nacional d’Innovació a la Creació d’una Empresa de Base Científica per l’impuls de l’spin-off Nuage Therapeutics.

Contacte Premsa

Miquel Àngel Guadalupe